Volkswagen ar putea fi din nou implicat într-un scandal similar cu Dieselgate

De Pavel   |  4 Octombrie, 2021

Distribuie :

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a inițiat o anchetă în care cercetează Grupul Volkswagen în vederea unor noi manipulări a emisiilor nocive. De această dată experții s-au interesat de software-ul care controlează supapa de recirculare a gazelor de eșapament. În acest moment, se cunoaște exact că, în anumite condiții, unitatea de control a motorului oprește această supapă, ceea ce crește semnificativ emisiile de oxizi de azot în timpul funcționării motorului.

Experții au aflat că atunci când temperatura de afară depășește intervalul de 15 - 33 grade Celsius, iar altitudinea deasupra nivelului mării depășește 1.000 de metri, supapa de recirculare a gazelor de eșapament este oprită de software-ul unității de control a motorului.

Inginerii Volkswagen susțin că un astfel de algoritm de funcționare se datorează prelungirii duratei de viață a motorului, însă consilierii Curții de Justiție a Uniunii Europene consideră că sistemul foarte suspect funcționează la fel ca și soft-ul motorului EA189, care a dat naștere celebrului scandal Dieselgate.

"Protecția motorului nu este o scuză pentru introducerea unui astfel de software", a declarat procurorul general al CJUE, Athanasios Rantos.

Potrivit Automotive News, Volkswagen nu recunoaște acuzațiile și insistă că așa-numita ”fereastră de temperatură” în funcționarea supapei de recirculare a gazelor de eșapament poate fi pe deplin justificată dacă este concepută pentru a preveni defectarea acesteia.

Supapa amestecă gazele de eșapament ale motorului cu aerul de admisie, în care concentrația de oxigen apoi scade și rata de ardere se reduce. Datorită scăderii concentrației de oxigen în aerul de admisie, temperatura de ardere scade și nivelul oxizilor de azot respectiv se reduce.