Volkswagen introduce un sistem cu injecție dublă de AdBlue pentru a reduce emisiile cu 80%! Noul Passat și Golf 8, primele modele care îl vor folosi
De Pavel | 30 August, 2019
După scandalul Dieselgate, mai mulți constructori auto au fost determinați să caute noi soluții pentru a reduce emisiile nocive de oxid de azot în cazul motoarelor diesel. Desigur cei de la Volkswagen nu sunt o excepție!
Începând cu anul 2018, toate motoarele diesel construite de Volkswagen au fost echipate cu un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) care vine la pachet cu un sistem de tratare a emisiilor cu AdBlue.
Acum, Volkswagen anunță că a dezvoltat un nou sistem prin introducerea sub mașină a delui de-al doilea catalizator cu reducere catalitică selectivă, care este montat în serie cu primul catalizator.
Întrucât distanța dintre noul catalizator și motor este mai mare, temperatura gazelor de eșapament din acesta este cu până la 100 de grade mai scăzută.
Tratamentul AdBlue este injectat în ambele catalizatoare, iar avantajul este reprezentat de faptul că în cazul celui de-al doilea catalizator fereastra de acțiune a tratamentului AdBlue este mai mare, ca urmare a temperaturilor mai scăzute.
Oficialii Volkswagen susțin că, prin utilizarea noii tehnologii, emisiile de oxid de azot ale unui motor diesel scad cu până la 80% comparativ cu unitățile diesel echipate cu un singur catalizator.
Noul sistem este folosit deja pe motorul diesel TDI Evo de 2.0 litri volum și 150 CP de pe noul Passat, care respectă viitorul standard de emisii Euro 6d.
În plus, germanii au confirmat că noul sistem va fi disponibil și pe noua generație a celebrului Golf, care va fi prezentată în această toamnă la Salonul Auto de la Frankfurt.