Volkswagen pregătește ofensiva electrică! Germanii dezvoltă baterii noi, cu performanțe crescute și prețuri reduse la jumătate

De Sergiu   |  16 Martie, 2021

Distribuie :

Volkswagen a prezentat astăzi strategia de viitor în ce privește bateriile vehiculelor electrice în cadrul “Power Day”, un eveniment tras la indigo cu “Battery Day” al celor de la Tesla. În cadrul acestuia, au fost trasate câteva repere importante ce va facilita adoptarea pe scară largă a electromobilelor prin utilizarea de baterii de generație nouă, ce vor oferi autonomii și performanțe mai bune, fiind în același timp mai puțin costisitoare și complexe.

Planul relevă planurile constructorului german de a depăși rivalii de la Tesla pe teritoriul propriu. Volkswagen Group colaborează strâns cu americanii de la QuantumScape pentru a dezvolta un nou concept de baterii cu funcționalități îmbunătățite. Faza de dezvoltare a acestor baterii, de tip solid-state ar trebui să fie gata pentru a fi utilizate în modelele constructorului după 2023.

În cadrul evenimentului de prezentare din această zi, Frank Blome, responsabil de dezvoltarea bateriilor la VW Group a menționat că noile baterii vor avea o capacitate de încărcare surprinzătoare - în doar 12 minute, acestea se vor alimenta de la 0 la 80%. Ținem să menționăm că multe baterii utilizate la moment de electromobile necesită de două ori mai mult pentru atingerea acestei performanțe.

Mai mult, bateriile vor oferi o autonomie adițională de circa 30% față de bateriile actuale, fiind mai mai compacte și ușoare. Un alt beneficiu demn de a fi menționat este și faptul că bateriile solid-state sunt mai puțin predispuse la încălzire, rezolvând astfel o problemă inerentă a acumulatoarelor actuale.

Constructorul menționează că vrea ca până în 2030 circa 80% din toate bateriile folosite de electromobilele Grupului să fie unificate, fapt ce va duce la optimizarea costurilor și complexitatea. Se va pune accent și pe îmbunătățirea procesului de producție, dar și creșterea procentului de elemente componente reciclate după ce bateria va fi dezafectată. Aceste prerogative vor permite reducerea costurilor cu aproximativ 50%, sub pragul de 100$ per kWh, considerat crucial în ce privește creșterea accesibilității electromobilelor.

VW Group menționează că vrea ca electromobilele să devină tipul dominant de vehicule într-un viitor nu prea îndepărtat. Anticipând cererea globală enormă de baterii, compania va înființa noi uzine de producere a bateriilor în întreaga lume. Doar pe continentul european vor fi construite șase centre industriale de acest tip - ”Gygafactories”. Primele sunt localizate în Suedia și Germania, urmând ca locațiile viitoarelor stații să fie dezvăluite ulterior. Cumulativ, fabricile europene vor produce anual baterii cu o capacitate totală de 240 GWh. 

Se prevede și extinderea infrastructurii existente de stații de încărcare, urmând ca până în 2025 Volkswagen, împreună cu partenerii europeni să construiască 18.000 de puncte pentru ”fast charge”, investind în acest sens circa 400 milioane de euro.

„E-mobilitatea a devenit o afacere centrală pentru noi. Ne asigurăm o poziţie de lider pe termen lung în cursa pentru cele mai bune baterii şi cea mai bună experienţă a clienţilor în era mobilităţii cu emisii zero”, a menționat CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess.