Volkswagen si cele sapte Golfuri

De AutoExpert   |  7 Septembrie, 2012

Distribuie :

Volkswagen şi cele şapte Golfuri, partea 2

Volkswagen Golf Mk5 (2003-2009)

Construita pe platforma PQ35, ce promitea o rigiditate crescuta cu pana la 35 de procente, cea de-a cincea generatie a modelului Volkswagen Golf se bucura de o manevrabilitate imbunatatita considerabil. De asemenea, de pe lista cu picanterii nu lipseau nici farurile bi-xenon, senzorii de ploaie sau trapa panoramica.

Mai mult de-atat, noul VW Golf Mk5 se putea lauda si cu faptul ca este primul automobil de serie mare echipat cu propulsoare twincharged, ce includeau in componenta sa atat un compresor, cat si o turbina. Tot cu ocazia acestui model a fost lansata si cutia de viteze DSG cu sapte rapoarte.

In plus, a fost adaugata pentru prima oara si o versiune MPV de clasa compacta boteza Plus, in timp ce varianta GTI ascundea acum sub capota un 2.0 turbo de 200 cai putere. Modelul Volkswagen Golf Mk5 a fost comercializat de-a lungul vietii sale in aproximativ 3.27 de milioane de unitati.

Volkswagen Golf Mk6 (2008-2012)

Introdusa cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 2008, cea de-a sasea generatie a modelului Volkswagen Golf beneficia de un design exterior usor imbunatatit, de acelasi tratament avand parte si aspectul interior. De asemenea, automobilul german a reusit sa-si adjudece si premiul European Car of the Year 2009, respectiv ratingul de cinci stele in cadrul testelor de siguranta organizate de Euro NCAP. In ceea ce priveste aspectul tehnic, modelul Volkswagen Golf Mk6 a reusit sa impresioneze prin prisma gamei de motorizari extrem de variate, dar si extrem de eficienta - de exemplu, versiunea BlueMotion inregistra emisii de dioxid de carbon de numai 99 de grame per kilometru.

Si de-aceasta data lista cu atractii tehnologice aducea numeroase noutati, precum sistem stop/start, sistem de recuperare a energiei la franare, suspensie DCC (dynamic chassis control), asistare la pornirea in panta, faruri cu LED-uri si nu numai.

Comercializat in intervalul 2008 - 2012, modelul Volkswagen Golf Mk6 este Golf-ul cu cea mai scurta perioada de viata.

Volkswagen Golf Mk7 (2012-)

Dezvaluita cu numai cateva zile in urma, in cadrul unui eveniment special organizat in orasul Berlin, cea de-a saptea generatie a modelului Volkswagen Golf se bucura de mai toate ingredientele necesare pentru a fi considerata cel mai avansat VW Golf din intreaga istorie. Pentru inceput, popularul automobil al companiei din Wolfsburg va fi construit pe cea mai noua platforma a Grupului Volkswagen - platforma modulara MQB, ce gazduieste si recent-lansatele Audi A3, respectiv Seat Leon. Drept urmare, spre deosebire de modelul pe care il inlocuieste, viitorul Golf 7 va fi mai lung (plus 56 mm), mai lat (plus 13 mm), mai spatios (plus 59 mm) si, nu in ultimul rand, mai putin inalt (minus 28 mm). De asemenea, cu o reducere ne vom intalni si la nivelul greutatii, Volkswagen Golf 7 urmand a cantari cu pana la 100 de kilograme mai putin comparativ cu generatia anterioara, cu numarul sase.

In ceea ce priveste gama de motorizari, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie numeroase motoare diesel si pe benzina, ce dezvolta puteri cuprinse intre 85 si 150 CP. Iata insa cum se prezinta, mai pe indelete, paleta de motorizari a noului Volkswagen Golf VII:

1.2 TSI de 85 cai putere, cu consum de carburant de 4.9 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 113 grame per kilometru;

1.4 TSI de 140 cai putere, cu tehnologie de dezactivare a cilindrilor (mai exact, se poate rula si in numai doi cilindri), consum de carburant de 4.8 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 113 grame per kilometru;

1.6 TDI de 105 cai putere, cu consum de carburant de 3.8 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 99 grame per kilometru;

2.0 TDI de 150 cai putere, cu consum de carburant de 4.1 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 106 grame per kilometru.

Cea de-a saptea generatie a modelului Volkswagen Golf isi va face debutul public la sfarsitul acestei luni, in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Recomandate:

Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării - Photo
Sociale
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării

Un șofer din Florești a fost condamnat pentru corupție activă după ce a încercat să mituiască un echipaj de patrulare pentru a evita o sancțiune contravențională. Incidentul a avut loc în

Inna