9 miliarde de euro pentru revenirea la profit
De AutoExpert | 10 Decembrie, 2013
Compania Fiat vrea să investească nouă miliarde de euro în dezvoltarea de noi modele pentru a-şi reveni pe piaţa din Europa. Vestea nu a fost confirmată oficial de reprezentanţii mărcii, dar cei de la Automotive News spun că informaţiile vin de la surse din cadrul companiei italiene care sunt familiare cu problema (Fiat planifică să finalizeze şirul de pierderi ajuns deja în cel de-al treilea an consecutiv, pe lângă împrospătarea fabricilor din ţară).
Actualul CEO al mărcii Fiat, Olivier Francois, a declarat că marca îşi va împărţi gama în două concepte diferite: 500 şi Panda. În timp ce modelul 500 va ţinti latura aspiraţională, legată de emisfera din dreapta a creierului, Panda va fi modelul funcţional care va atrage clienţii care sunt complet diferiţi de cei ce aleg un 500.
Din 2011 până în prezent, Grupul Fiat a pierdut aproximativ două miliarde de euro în Europa. În primele nouă luni ale anului curent, pierderile companiei italiene sunt estimate la 304 milioane de euro. Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, spune că nu intenţioenază să închidă fabricile Fiat, preferând să adapteze capacitatea de producţie în funcţie de cerinţele pieţei şi de strategia mărcilor din portofoliu.