A fost publicat clasamentul brandurilor auto cu cei mai satisfăcuți clienți! Rezultatele te vor uimi
De Pavel | 21 Noiembrie, 2022
Agenția analitică americană J. D. Power, a efectuat un studiu în care a evaluat nivelul de satisfacție a clienților de la cumpărarea unei mașini noi. Clasamentul a fost efectuat în urma intervievării a mai multor șoferi, unde rezultatul maxim al mașinii era de 1.000 de puncte.
Absolut neașteptat, Alfa Romeo a devenit liderul clasamentului printre mărcile de mașini premium, cu un rezultat de 833 de puncte, care este semnificativ mai mare decât indicele mediu de satisfacție pentru industrie (786). În top trei s-a mai clasat Porsche (831) și Lexus (819).
Din cauza reducerii gamei de mașini, creșterii continue a prețurilor și livrărilor care mereu întârzie, a mașinilor deja achitate, satisfacția medie a clienților din industria auto a scăzut pentru prima dată în zece ani.
Un alt factor care a influențat scăderea indicelui SSI (Sales Satisfaction Index) este popularitatea crescândă a vehiculelor electrice, ai căror cumpărători sunt în medie mai puțin mulțumiți de achiziție decât cei care cumpără o mașină pe benzină. În special, clienților din SUA nu le place că dealerii neglijează explicațiile despre cum să încarce corect o mașină electrică.
Victoria neașteptată a celor de la Alfa Romeo în segmentul premium nu este singura surpriză de la J. D. Power. În clasamentul mașinilor accesibile, câștigptor a fost anunțată marca Buick, care se bucură de cei mai mulțumiți clienți! Brandul American a obținut 825 de puncte, urmat de Dodge (816) și Subaru (804).
Specialiștii explică rezultatele prin faptul că, clienții sunt mai fericiți atunci când plătesc mai puțin și nu au așteptări prea mari. Experții au menționat că atunci când dealerul informează clienții despre starea comenzii, satisfacția acestora crește substanțial.