Acum știi, care sunt TOP 10 cele mai fiabile mașini Hybrid sau Electrice!

De Redactor AE   |  27 Noiembrie, 2020

Distribuie :

La popularizarea mașinilor hybrid sau PHEV contribuie toată lumea, de la guverne, țări, organizații de mediu, producători auto, jurnaliști și până la consumatorul final - automobiliștii în sine. Iar în aceste condiții, printre cumpărători cel mai des subiect discutat este ”ce model să aleg, care e mai fiabil”?

Britanicii de la WhatCar au încercat să răspundă la aceeași întrebare. Au contactat peste 18.000 de proprietari de mașini hybrid și PHEV pentru a afla mai multe detalii despre 218 modele și 31 de producători auto. Cu ce probleme s-au confruntat, cât de des și cât i-a costat reparația, sunt principalele criterii după care a și fost realizat chestionarul, iar rezultatele sunt trecute în textul de mai jos, în ordine descrescătoare. 

10. Mitsubishi Outlander PHEV (2014)
SUV-ul japonezilor a acumulat 97.8% în acest chestionar, chiar dacă 14% dintre proprietari s-au plâns pe probleme cu vopseaua, tapițerie sau partea electrică a mașinii, dar nicidecum pe motorizare. O bună parte din defecte le-au reparat pe garanție, iar cele mai costisitoare de plătit din buzunarul propriu au ajuns la 750 de lire. 

9. BMW i3 (2013)
EV-ul bavarezilor a colectat plângeri de la numai 13% din proprietari, acumulând 97.9% în ratingul celor mai fiabile. Și aici bubele s-au legat de sistemul de infotainment sau navigație, iar în unele cazuri s-au referit la materialele de interior. Toate solicitările în service au fost reparate de către producător, 30% dintre ele în mai puțin de o zi, însă au fost și cazuri de reținere pentru mai mult de o săptămână. 

8. Honda CR-V Hybrid (2018)
97.9% a acumulat și Honda, însă e cu o treaptă mai sus decât BMW așa cum despre defecte s-au plâns numai 8% dintre proprietari. Printre probleme - electromotorul.

7. Toyota Corolla (2018)
Doar 5% dintre proprietarii intervievați au întâmpinat probleme în exploatare și cam toate erau legate de bateria de 12V. Reparația nu i-a costat nimic, în schimb au avut de așteptat câte două săptămâni. Raiting: 98.4%.

6. Hyundai Kona Electric
Un alt automobil din acest Top 10, a ajuns să conducă a două jumătate din liderii de piață cu un procent de 98.5%. Numai 7% din utilizatorii EV-ului coreean au întâmpinat careva defecțiuni la nivelul bateriei auxiliare, iar pentru soluționarea acesteia au lăsat mașina timp de 7 zile în service. 

5. Lexus RX (2016)
Satisfacție de 99.1%, printre proprietarii acestui model. Evident că nu s-a trecut fără vizite la service. Astfel de incomodități au resimțit 4% dintre proprietarii chestionați, toți cu probleme pe electronică și în mare parte, cam la sfârșitul termenilor de garanție. 

4. Toyota RAV4 (2019)
Cel mai iubit și mai popular crossover hybrid din Republica Moldova! Cu 99.2% voturi, RAV4 s-a urcat pe poziția a patra în acest clasament. Probleme cu acumulatorul are și acest model, lucru confirmat de 7% din respondenți.

Chestionarul WhatCar se apropie de liderii acestui clasament!

3. Lexus NX (2014)

Un alt model de la Lexus a atins pragul de 99.3%. NX-ul, pentru care numai 6% din utilizatori au declarat defecțiuni, s-au plâns în mare parte pe sistemul multimedia, sistemul de navi și careva neajunsuri pe caroserie. Toate cererile au fost soluționate într-o singură zi. 

2. Tesla Model 3 (2019)
Despre fiabilitatea Tesla vedeți postate articole pe AutoExpert.md destul de frecvent. Poți rămâne cu volanul în mâni, îi mai smulge acoperișul, mai cade o bară, din astea așa mai...nesemnificative. Și cu toate că imaginea Tesla are de suferit pe seama acestor incidente, proprietarii acestor mașini se arată destul de mulțumiți, ceea ce i-a asigurat un rating de 99.4%. ”Cu defecțiuni minore”, așa sunt descrise de britanici, s-au adresat în service circa 5% dintre posesorii de Model 3 chestionați. 

1. Locul întâi, Toyota Yaris Hybrid (2011-2020)
Liderul clasamentului, vine tot din Țara Soarelui Răsare, cu un rating de 99.5%. Proprietarii acestui model fie nu au avut cine știe ce pretenții la mașină, fie nu le-au considerat defecte grave pe care să le raporteze în service, dar cei 5% din proprietari au declarat că nimic grav nu au avut de reparat. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x