Află care sunt cele mai frecvente defecțiuni întâlnite pe un Hyundai Creta

De Redactor AE   |  4 Iulie, 2019

Distribuie :

Unul dintre cele mai accesibile crossovere de la noi din țară și totodată cel mai mic offroader de la Hyundai, modelul Creta, a fost lansat oficial în 2014, urmând ca în producția de serie să apară ceva mai târziu. Însă odată ce a debutat și în Moldova, acesta a câștigat rapid simpatia publicului.

Despre crossoverul coreean, construit pe aceeași platformă cu Kia Cee'd nu se știau foarte multe până acum, fiind un model relativ proaspăt și care avea nevoie de proba timpului. Din fericire, jurnaliștii ZR.ru, au un astfel de model în garajul redacției și, și-au împărășit experiența care au avut-o vreme de trei ani în care au parcurs 28.000 de kilometri. Iată deci, care sunt cele mai frecvente probleme de care să ții cont la achiziția unui Hyundai Creta.

Caroseria.Multe mașini aflate în vânzare s-ar putea să mai beneficieze încă de garanția producătorului, însă pentru cei ce nu o au, sau cu alte cuvinte a expirat, aspectul exterior trebuie inspectat cu atenție.De fabrică, grosimea stratului de vopsea este un pic cam subțire. Chiar dacă media ajunge la 100 de micron, protecția anticorozivă este cam...proastă. Primile simptome ale cancerului de tablă (rugina) pot fi văzute în zona hayonului (a cincia ușă). Rugina poate să apară și pe alte elemente, chiar și după o perioadă scurtă de exploatare, însă cel mai des este depistată anume aici, în spate.

Vopseaua, despre care ziceam că este cam subțire, se zgârâie ușor, astfel că o mașină la mâna a doua care să arate foarte bine fie a fost păstrată ca ochii din cap, fie a trecut prin mai multe revopsiri.

Tot în zona hayonului apare altă problemă. La deplasarea pe drumuri accidentate, sau mai de țară, lacătul portbagajului începe să scoată zgomote mai puțin plăcute, scriu jurnaliștii zr.ru. Unii au încercat să regleze poziția lacătului, alții chiar l-au înlocuit, însă mai ușor se rezolvă problema prinderii cu...bandă izolantă...

Primile sunete străine în salonul Hyundai-ului de la ZaRulem, au apărut după 28.000 de kilometri parcurși, unele zgomote erau de la panourile de interior, altele de la motorașul aerotermei sau din zona volanului.

Propulsoarele de 1.6 litri și 2.0 litri volum, sunt bine cunoscute în rândul proprietarilor de Kia Rio, Hyundai Solaris, Kia Sportage, Hyundai Tucson, etc. Ceva deosebit sau nou, nu veți afla. Cu toate astea, unele probleme sau posibile defecțiuni merită menționate. Se întâmplă frecvent ca demarorul să învârtă, dar motorul ezită să pornească. Asta se întâmplă din cauza sistemului de alarmă de uzină, imobilizatorul „nu vede” cheia.

Ambreiajul, la mașinile din primii ani de producție, echipate cu transmisie manuală, își sfârșește viața cam pe la 15-20.000 de kilometri, iar la 30.000 deja și rulmentul de pe placa de presiune dă de știre.

Cutiile de viteze de tip hidramată (automată) au nevoie de schimb de ulei mai des decât cere uzina. Cam pe la 60.000 de km ar fi oportun schimbul de ulei în transmisie, iar dacă mașina a trecut de pragul de 100.000 și acesta nu a fost schimbat niciodată, ziariștii ZR.ru recomandă să vă mai gândiți până a scoate banul din buzunar.

Suspensia, mai cu seamă amortizoarele cedează cam pe la 60.000-80.000 kilometri. Tot pe atunci necesită atenție și rulmenții din fuzetă sau flanșele capului de amortizor.

Mașinile echipate cu transmisie integrală sunt un pic mai bolnăvicioase. Cuplajul dintre punți scapă ulei, unele garnituri se uzează rapid, sau, la modelele anilor 2016-2017, deseori era afectată conducta de alimentare de benzină, în zona rezervorului, motiv pentru care Hyundai Creta a fost rechemat în service.

Caseta de direcție se face auzită după câteva mii de kilometri și deseori este înlocuită pe garanție. Au fost cazuri când ieșea din funcție și pompa de servodirecție sau sensorii de presiune în roți.

În rest, este o mașină fiabilă, despre care prea puțini ajung să se plângă cu probleme grave și defecțiuni majore. Trebuie să țineți cont și de faptul că toate impresiile colectate în acest material aparțin exclusiv jurnaliștilor ZR.ru și nu reprezintă poziția AutoExpert.md. Pe alocuri, le puteți considera subiective chiar, iar dacă sunt relevante sau nu, ne puteți spune chiar voi, proprietarii de Hyundai Creta.

Comentariile ar putea fi incluse în acest material.