Mercedes-Benz readuce butoanele fizice, pentru a pune accent pe preferințele șoferilor

De Inna   |  18 Septembrie, 2025

Distribuie :

Mercedes reintroduce butoanele fizice în modelele sale. Oficialii constructorului german au recunoscut că butoanele fizice sunt mai eficiente, decât comenzile tactile. 

În ultimii ani, mulți constructori auto au renunțat la butoanele clasice în favoarea comenzilor tactile, încercând să simplifice designul interior al mașinilor. Totuși, această tranziție nu a fost privită cu ochi buni de către clienți, care s-au plâns că noile ecrane distrag atenția de la drum și nu sunt la fel de intuitive precum comenzile tradiționale.

Ca răspuns la aceste nemulțumiri, mai multe mărci au decis să readucă în habitaclu elementele fizice de control. Printre acestea se află și Mercedes-Benz, care a prezentat recent noul GLC electric, un SUV ce se remarcă prin prezența unui număr mai mare de butoane și rotițe decât alte modele actuale din gama producătorului german.

Citește și: Volkswagen readuce butoanele fizice pe ID.3 și ID.4 facelift. Iată ce se schimbă pe interior

Magnus Ostberg, directorul diviziei de software a Mercedes-Benz, a explicat într-un interviu pentru Autocar de ce această schimbare era necesară:

„Dacă compari CLA, care are mai multe comenzi tactile, cu GLC, unde am reintrodus butoane și rotițe, datele arată clar că acestea sunt apreciate mai ales de anumite categorii de clienți și de anumite piețe”, a spus oficialul.

El a subliniat că echilibrul dintre comenzi tactile și butoane fizice este esențial, iar deciziile companiei se bazează pe date reale de utilizare: „Văzând cât de frecvent sunt folosite, este evident că în multe situații butoanele clasice sunt mai practice, motiv pentru care le-am readus”.

Analizele realizate pe noile modele CLA și GLC electric, considerate vehicule definite de software (SDV), oferă mărcii germane posibilitatea de a adapta interiorul în funcție de piață. Astfel, în Europa sunt preferate mai multe butoane fizice, în timp ce în Asia există o cerere mai mare pentru ecrane și suprafețe tactile.

Totuși, numărul butoanelor nu va fi identic pe toate modelele. SUV-urile și mașinile mai mari vor beneficia de mai multe comenzi fizice, atât datorită spațiului disponibil, cât și pentru că publicul acestui segment apreciază mai mult interacțiunea tradițională cu mașina.

Funcțiile cel mai des păstrate sub formă de butoane rămân cele legate de climatizare, reglajul volumului și comenzile esențiale pentru confortul zilnic, elemente pe care mulți șoferi le consideră indispensabile.

 

Recomandate:

Mercedes testează noul E-Class electric. Au fost publicate primele imagini spion - Photo
Noutăți
Mercedes testează noul E-Class electric. Au fost publicate primele imagini spion

Primele fotografii spion cu viitoarea generație electrică a modelului Mercedes-Benz Clasa E au fost surprinse în timpul testelor pe drumurile publice. Noul sedan cu emisii zero, care va debu

Inna
Stellantis cere menținerea motoarelor termice și după anul 2035 - Photo
Noutăți
Stellantis cere menținerea motoarelor termice și după anul 2035

 Stellantis se alătură tot mai multor constructori auto care contestă planurile Uniunii Europene, privind interzicerea vânzărilor de automobile noi cu motoare termice, începâ

Inna
Cel mai puternic și cel mai mare Cayenne de până acum! Porsche a prezentat noua generație a SUV-ului - Photo
Noutăți
Cel mai puternic și cel mai mare Cayenne de până acum! Porsche a prezentat noua generație a SUV-ului

Noua iterație a SUV-ului german uimește cu puterea impresionantă pe care o poate dezvolta. Cei 1.156 CP îl fac cel mai puternic Cayenne din istoria mărcii germane. Hai să descoperim noul Porsche

Inna
Chișinăul intră în „regim de șantier”. Se anunță noi restricții rutiere pe două artere importante ale orașului - Photo
Sociale
Chișinăul intră în „regim de șantier”. Se anunță noi restricții rutiere pe două artere importante ale orașului

Primăria Chișinău anunță noi întreruperi temporare ale circulației, necesare pentru efectuarea unor lucrări de infrastructură pe două străzi intens circulate din capitală.Astfel, î

Inna
Noapte de groază la Mihăileni. Un tânăr a provocat un accident rutier, în urma căruia a decedat o fată și a fugit de la locul faptei - Photo
Accidente
Noapte de groază la Mihăileni. Un tânăr a provocat un accident rutier, în urma căruia a decedat o fată și a fugit de la locul faptei

Un Audi A8, înmatriculat în alt stat, condus de un tânăr de 25 de ani din Mihăilenii Vechi, rula cu o viteză mult peste limita legală. Prin urmare, șoferul ar fi pierdut controlul vo

Inna