Află cât de mult te poţi baza pe airbagul maşinii tale, dacă acesta este mai vechi de 5 ani!

De Redactor AE   |  28 Iulie, 2015

Distribuie :

Numărul accidentelor a crescut esenţial în ultima vreme, iar majoritate dintre ele sunt soldate cu persoane traumate dar şi victime. Cauzele care pot duce la decesul pasagerilor pot fi diferite, începând de la lovitura puternică în caz de impact, viteză excesivă, necuplarea centurii de siguranţă dar şi lipsa airbagului în dotarea maşinii. Există însă şi maşini echipate cu "perne", doar că acestea nu se declanşează. Mai jos, aflaţi care poate fi cauza unei asemenea defecţiuni dar şi cum poate fi înlăturată.

Când vine vorba de procurarea unei maşini noi sau la mâina a doua, tot timpul eşti tentat să afli câte airbaguri sunt la număr. Automobilele moderne stau foarte bine la acest capitol însă nu şi cele second-hand, unde prezenţa airbagurilor vorbeşte despre o clasă premium sau despre un automobil ceva mai scump. Însă, chiar dacă un vehicul de lux, fabricat în anii 2000 are mai multe airbag-uri decât o Dacie, acest lucru nu vă garantează şi funcţionalitatea lor în caz de impact!

Acest lucru poate fi uşor explicat prin faptul că şi airbagurile au un "termen de valabilitate". Deseori, data expirării este indicată chiar pe partea verso a acestuia şi poate fi uşor citită dacă se demontează airbagul. Însă, ar trebui să studiem mai întâi care este construcţia airbagului, ca să înţelegem ce se poate defecta.

1

Ei bine, pernele de aer, sunt aparent extrem de simple iar principiul de funcţionare poate fi uşor explicat chiar şi unui elev. În perioada anilor 70-90 pe lângă perna în sine (airbag), cutiuţa aceasta conţinea şi un declanşator pirotehnic ceva mai primitiv, care în timp fiind expus la umezeală îşi pierdea proprietăţile iar astfel ajungea să fie considerat defect. Motiv pentru care, producătorii de automobile au şi indicat perioada maximă de valabilitate a acestuia, cuprinsă între 5 şi 10 ani. Prin urmare, dacă eşti proprietarul unui automobil construit în anii 90, probabilitatea ca airbagul să se declanşeze în caz de impact este foarte mică! Ce poţi face însă, este să înlocuieşti airbagul cu unul nou, comandat de la producător. Deşi preţul de achiziţie te-ar putea ţine la distanţă, trebuie să înţelegi totuşi că este vorba de siguranţa ta şi a pasagerilor tăi.

În ce priveşte maşinile mai moderne, aflaţi că aici lucrurile au evoluat fiind echipate cu sisteme mai performante, ce implică utilizarea unor capse foarte rezistente în timp. Astfel o simplă verificare nu strică niciodată şi este bine să ştii că sunt "active" şi îşi vor îndeplini rolul în caz de accident.

4

Capsa în sine funcţionează la fel ca un cartuş. În caz de impact, sensorul este activat şi trimite un semnal electric către contactul care declanşează cartuşul, iar cea din urmă deschide capsula în care este stocat hidrogenul ce umple în mai puţin de o fracţiune de secundă airbatul! Astfel devine clar că singurul motiv pentru care un airbag nu poate fi declanşat este această capsulă.

Tot din această cauză, în ultimii ani au fost rechemate în service o mulţime de automobile (38 de milioane mai exact), echipate cu airbaguri marca Takata, care prezentau un defect din fabrică. Prin izolarea proastă a capsei, aceasta era predispusă la umezeală, iar în caz de accident nu declanşa airbagul. Acest defect de fabricaţie a dus la aproximativ 120 de decese DIRECTE!

Acum că ştii cum funcţionează sistemul sper că te-am convins să mergi la o verificare a airbagurilor. O poţi face atât fizic, la maşinile unde termenul este indicat pe airbaguri, sau printr-o diagnoză, unde calculatorul de bord ar putea să "citească" starea acestora, sau dacă nu este întrerupt contactul, ori dacă nu au mai fost declanşate anterior.

Însă, cel mai important accesoriu este centura de siguranţă! În cazul în care aceasta nu este cuplată, rişti ca airbagul să nu fie declanşat, ori, în caz că va fi activat iar pasagerii sau şoferul nu au cuplate centurile, airbagul ar putea provoca traume mai grave, în loc să te salveze!

Multă baftă la drum, conduceţi cu maximă prudenţă şi respectaţi regulamentul circulaţiei rutiere!

Recomandate:

Record de viteză cu o Honda Civic. A fost „prinsă” cu 211 km/h - Photo
Sociale
Record de viteză cu o Honda Civic. A fost „prinsă” cu 211 km/h

Un bărbat a fost sancționat pentru depășirea limitei de viteză. Mai exact, acesta, fiind la volanul unei Honda, a mers cu 211 km/h pe traseul M2, direcția spre raionul Ialoveni. Șoferul Honda

Inna
Numărul mașinilor electrice și hibride, timp de un an, s-a dublat. Câte mașini „verzi” circulă în Moldova - Photo
Sociale
Numărul mașinilor electrice și hibride, timp de un an, s-a dublat. Câte mașini „verzi” circulă în Moldova

Numărul vehiculelor electrice și hibride înmatriculate în Republica Moldova a înregistrat o creștere resimțită în al treilea trimestru al acestui an, cu 190% mai mult

Inna
Mazda accelerează tranziția spre mașinile electrice. Niponii pregătesc propria platformă EV - Photo
Noutăți
Mazda accelerează tranziția spre mașinile electrice. Niponii pregătesc propria platformă EV

Mazda face un pas important spre viitorul mobilității electrice și a anunțat că se află în plin proces de dezvoltare a primei sale arhitecturi dedicate vehiculelor electrice. Constructorul japon

Inna
Șeful Ford avertizează: „Producătorii chinezi pot băga în faliment întreaga industrie auto occidentală” - Photo
Noutăți
Șeful Ford avertizează: „Producătorii chinezi pot băga în faliment întreaga industrie auto occidentală”

Directorul executiv al Ford, Jim Farley, lansează un avertisment dur privind expansiunea accelerată a producătorilor auto din China. Potrivit acestuia, ascensiunea mărcilor chineze ar putea pune &icir

Inna
Dacia vrea să concureze cu Skoda și va lansa un rival pentru Octavia - Photo
Noutăți
Dacia vrea să concureze cu Skoda și va lansa un rival pentru Octavia

Dacia lucrează la un nou model de clasă compactă, programat pentru lansare în 2026. Potrivit informațiilor publicate de revista britanică Autocar, viitorul model românesc va fi conceput pe

Inna
Un Renault a fost distrus, după ce a ars la ieșirea din Vatra. Cauzele incendiului nu se cunosc - Photo
Sociale
Un Renault a fost distrus, după ce a ars la ieșirea din Vatra. Cauzele incendiului nu se cunosc

Un Renault Megane a ars la ieșirea din localitatea Vatra. Incidentul s-a produs noaptea trecută. La fața locului au intervenit pompierii. În urma incendiului, mașina a fost totalmente d

Inna
Nissan închide uzina comună cu Mercedes-Benz. Colaborarea dintre branduri se încheie - Photo
Noutăți
Nissan închide uzina comună cu Mercedes-Benz. Colaborarea dintre branduri se încheie

După mai puțin de un deceniu de la inaugurare, colaborarea dintre Nissan și Mercedes-Benz ajunge la final. Constructorul japonez a confirmat că uzina COMPAS din Mexic, creată în parteneriat cu p

Inna