Dacia vrea să concureze cu Skoda și va lansa un rival pentru Octavia
De Inna | 3 Noiembrie, 2025
Dacia lucrează la un nou model de clasă compactă, programat pentru lansare în 2026. Potrivit informațiilor publicate de revista britanică Autocar, viitorul model românesc va fi conceput pentru a concura direct cu Skoda Octavia, una dintre cele mai populare mașini din segment.
Noul vehicul, cunoscut momentan sub denumirea internă C-Neo, va fi un crossover break cu motorizare pe benzină. Din punct de vedere estetic, acesta va prelua elemente de design de la actualul Sandero, dar va fi o versiune mai spațioasă, destinată familiilor. Platforma tehnică va fi CMF-B, aceeași utilizată pentru majoritatea modelelor Dacia moderne, cu excepția electricului Spring.
Katrin Adt, noul CEO Dacia, explică strategia de extindere:
„Teritoriul nostru principal este în prezent segmentul B, însă avem oferte și în segmentul A și am început acum și în segmentul C și am făcut asta chiar extrem de bine cu Bigster”.
Aceeași direcție strategică este confirmată și de Frank Marrote, directorul de vânzări și marketing al mărcii:
„Ceea ce vrem să facem în segmentul C este ceea ce am făcut în segmentele B sau B plus. Am identificat asta mai ales cu segmentul C-SUV. Dar chiar și segmentul C-Hatch este probabil un segment în care prețurile au crescut cel mai mult în ultimii 5 ani. Poți vedea creșterea ratelor lunare sau a prețurilor în acel segment. Este masivă”.
Marrote consideră că ieșirea unor modele precum Ford Focus de pe piață și scumpirea compactelor consacrate, Volkswagen Golf, Opel Astra și Toyota Corolla, creează o fereastră de oportunitate ideală pentru Dacia. Totuși, el recunoaște că pătrunderea într-un nou segment nu va fi lipsită de provocări:
„Segmentul compact este o provocare pentru noi, într-adevăr, nu avem o bază de clienți”.
În pofida dificultăților, optimismul este ridicat în cadrul companiei. Succesul lui Bigster, care a depășit 50.000 de comenzi în doar jumătate de an, a consolidat încrederea echipei Dacia în faptul că o extindere către segmente superioare este nu doar posibilă, ci și profitabilă.