Ai dat uitării vechiul Defender? INEOS îți oferă alternativa geamănă, cu motor de BMW și piese de Toyota!
De Redactor AE | 3 Iulie, 2020
Noul Defender a stârnit deja vâltori în rândurile pasionaților mărcii, în timp ce vechiul model a fost practic petrecut cu fanfară la pensie. Plecarea veteranului din gama Land Rover a fost un moment dulce-amar și nu doar pentru britanici. De ce? Ei bine, dulce pentru că era deja timpul pentru o transformare radicală, liniile de design primare a modelului fiind desenate încă în 1947. Amar? O întreagă epocă a apus odată cu dispariția acestuia.
Compania britanică Ineos a palpat foarte bine situația cu vechiul Defender și a decis să profite pe această temă. Mai nou, aceștia oferă o replică destul de fidelă a mașinii 4x4, dar nu chiar identică, căci nimeni nu a anulat copyrightul. De fapt, fondatorul Ineos, Jim Ratcliffe a încercat la vremea lui să cumpere dreptul de a construi legendarul model după retragerea oficială, dar a fost respins de Land Rover. Acesta însă, nu s-a resemnat și a decis să remodeleze ușor Defender-ul original pentru a suplini o nișă rămasă neexploatată la moment.
Proiectul ingenios, numit Ineos Grenadier e încă în fașă, unica informație disponibilă pentru moment fiind câteva randări vizuale ale variantelor în cinci uși și pick-up. Din imagini, se observă un design poate prea îndrăzneț, care dacă va rămâne nealterat, va stârni, probabil, o reacție nu prea pozitivă din partea constructorului primului Defender.
Conform spuselor lui Dirk Heilmann, CEO al Ineos Automotive, noua creație are un target de 20-30 mii unități anual, sincronizarea fiind perfectă pentru apariția acestuia.
Grenadier ar trebui să fie disponibil pe piață peste un an și jumătate, iar pentru a fi gata într-un timp atât de scurt, vor fi utlizate componente deja existente de genul șasiului de la Toyota, o capacitate de tractare ca și a noului Defender de 3.5 tone și suspensie revizuită până la extrem. Motoarele benzinare și pe Diesel vor fi în șase cilindri, dispuși liniar în cuplu cu o cutie automată ZF.
Se spune că cel puțin motoarele pe benzină, de 3.0 litri volum, vor fi preluate de la BMW, cea ce ar însemna cel puțin
Vorbind despre preț, nu a fost prezentată suma exactă, dar s-a oferit o mică precizare despre acesta, va fi avantajos, însă nu mic. Nu ne rămâne decât să așteptăm dezvăluirea oficială a reîncarnării indirecte a Defender-ului.