Au rămas zile numărate până va dispărea ultima generaţie de M5 echipată cu o transmisie manuală

De Redactor AE | 14 Martie, 2017
Ultimile zvonuri din industria auto anunţă că producătorul de automobile german, BMW, se pregăteşte de retragerea din producţia în serie a actualului M5 în caroseria F10. Asta înseamnă că, noul M5 este tot mai aproape, dar şi că se pune capacul peste ultimul M5 echipat cu o transmisie manuală.
Vestea bună este că va veni la "conducere" un nou BMW M5, mai uşor, mai performant, mai bine dotat, cu o mulţime de tehnologii noi şi desigur mult mai rapid. Partea proastă este că se şterge şi ultima urmă care ne lega vreodată cu "plăcerea de a conduce". Mai exact, mă refer la scoaterea din lista de opţionale a cutiei de viteze manuale. Deşi această versiune de M5 nu a fost extrem de populară, totuşi cei de la BMW au păstrat-o de dragul fanilor, însă iată că acum sunt forţaţi să renunţe la acest tip de transmisie definitiv.
Acest lucru este pus şi pe seama faptului că noua generaţie de M5 va fi echipată exclusiv cu transmisie integrală, din nou, o schimbare de reguli extrem de neagreată de puriştii BMW, dar salutată de către iubitorii de performanţe. În acest segment, practic BMW-ul era singurul producător care să mai menţină tracţiunea spate tradiţională, asta în timp ce Audi oferea modele doar cu AWD iar noul E63 Mercedes-AMG a trecut şi el pe 4Matic.
La fel ca şi rivalul său cel mai apropiat, E63-ul, noul M5 F90 va oferi posibilitatea selectării unui mod special pentru transmisie, în care maşina va opera doar cu roţile punţii spate, salvând astfel plăcerea unui burnout, drift sau cerculeţe.