Audi a prezentat noul RS Q8! SUV-ul s-a dovedit a fi mai rapid decât Cayenne Turbo

De Pavel   |  21 Noiembrie, 2019

Distribuie :

La începutu lunii noiembrie, cei de la Audi au publicat un teaser video cu noul RS Q8. În filmulețul publicat de nemți observam SUV-ul de performanță care se dădea în spectacol pe circuitul de la Nurburgring, reușind să-l parcurgă în 7 minute și 42.2 secunde. Astfel, RS Q8 a devenit cel mai rapid SUV de serie de pe Iadul Verde.

Acum nemții aduc noul RS Q8 la Salonul Auto de la Los Angeles și îl prezintă în detalii publicului larg. Modelul performant al germanilor vine cu elemente noi de caroserie și o motorizare mai potentă.

Constructorul din Ingolstadt a pregătit pentru RS Q8 un body kit aerodinamic special care să ofere o imagine ceva mai agresivă. Carcasele oglinzilor și grila sunt finisate în culoarea neagră, în timp ce mici modificări se observă și la nivelul barelor de protecție.

În versiunea standard, SUV-ul de performanță va fi încălțat în jante de 22 de inch, însă clienții vor putea opta și pentru jante de 23 de inch. Tot standard, Audi oferă blocurile optice full LED, însă pe lista de opționale apare și varianta RS HD Matrix LED. De asemenea, Audi va oferi și pachetele de exeterior Vorsprung sau Carbon Black. 

La capitolul interior, clienții lui RS Q8 se vor bucura de sistemul Audi Virtual Cockpit, de un Head-up Display și de scaune RS Sport tapițate cu piele.În comparație cu restul versiunilor, Audi RS Q8 va fi echipat cu sistemul Audi Drive Select care integrează acum două butoane specifice modului de rulare RS. La toate acestea se adaugă și volanul sport îmbrăcat în piele perforată. 

Audi RS Q8 primește și un motor îmbunătățit V8 de 4.0 litri volum, care deja îl putem întâlni pe Porsche Cayenne, Bentley Bentayga și Lamborghini Urus. În cazul lui RS Q8, motorul oferă 600 de cai putere și 800 Nm. În aceste condiții accelerarea de la 0-100 km/h durează 3.8 secunde, adică cu 0.1 secunde mai rapid decât Porsche Cayenne Turbo!

Puterea motorului este gestionată de o transmisie automată cu opt trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Standard, sistemul de tracțiune integrală transmite cuplul către punți în raport de 40:60, însă în situații excepționale valoarea acestuia poate ajunge până la 70% pe puntea față sau 85% pe puntea spate. 

Pentru o eficiență sporită, Audi a echipat noul RS Q8 atât cu un sistem mild-hybrid de 48V și, cu un sistem cylinder on demand care poate opri patru cilindri la sarcini mici sau viteze de croazieră. 

Comportamentul dinamic al noului Audi RS Q8 este asigurat și de suspensia pneumatică sport, dar și de sistemul de direcție integrală. Acesta din urmă controlează și direcția roților de pe puntea spate în funcție de viteza de rulare. Spre exemplu, la viteze mari, roțile spate virează în aceeași direcție cu cea a roților față cu până la 1.5 grade. În plus, SUV-ul de performanță a fost echipat cu un sistem de bare stabilizatoare active. 

Audi RS Q8 propune șapte moduri de rulare printre care: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Allroad, Offroad și RS. În funcție de modul ales și viteza de rulare, garda la sol a SUV-ului german variază cu până la 90 de mm. 

Conform oficialilor Audi, comenzile pentru noul RS Q8 vor fi deschise în primul trimestrul al anului 2020.