Audi dezvoltă un sistem de propulsie hybrid inteligent

De AutoExpert   |  12 Septembrie, 2012

Distribuie :

Audi dezvoltă un sistem de propulsie hybrid inteligent

Noul sistem inteligent al celor de la Audi este numit iHEV, Intelligent Hybrid Electric Vehicle care permite oprirea motorului în timpul mersului şi repornirea sa doar când acest lucru este necesar pentru a menţine viteza uniformă şi pentru a economisi carburant, totul fără de folosirea vre-unui motor electric şi unui set de acumulatori. Acest sistem are o funcţie numită Predictive Efficiency Assistant, care va monitoriza date precum înclinarea drumului, limitele de viteză locale şi indicatoarele rutiere pentru a face sugestii privind stilul de condus abordat de şofer în vederea obţinerii celui mai bun consum de carburant posibil. Funcţia PEA poate să calculeze rezistenţa la rulare, punctul în care şoferul poate să ia piciorul de pe pedala de acceleraţie, momentul în care poate fi oprit motorul şi cât timp poate fi oprit motorul pentru a ajunge într-un loc predeterminat la o viteză care să nu depăşească limita legală pe acel sector.

Inginerii de la Audi au testat deja efectele pe care le are tractarea unei remorci sau folosirea unui portbagaj montat pe plafon, toate situaţiile rezonabile fiind deja încercate în tunelul de vânt. Funcţia Predictive Efficiency Assist poate fi folosită în compania sistemului Active Cruise Control, cele două permiţând folosirea intermitentă a motorului pe autostradă, fiind posibilă rularea cu motorul oprit preţ de un kilometru, totul la viteze de autostradă. În timp ce timpul de parcurgere a traseului creşte două sau trei minute, echivalentul a trei procente, consumul de carburant este redus cu zece procente în testele lor realizate în condiţii reale.

Sistemul hybrid a fost testat pe un prototip A7 modificat. Englezii de la Autocar au avut ocazia să conducă deja prototipul după ce spun că modelul reuşeşte să repornească motorul fără ca acţiunea să fie percepută la nivelul habitaclului, pe când modul de rulare cu motorul cu ardere internă oprit se dovedeşte a fi foarte silenţios şi este activat rapid.