BMW dezvăluie noi informaţii despre viitorul M5. Confirmă tracţiunea integrală!

De Redactor AE   |  17 Mai, 2017

Distribuie :

BMW a lansat un nou comunicat de presă prin care spulberă orice zvonuri legate de prezenţa tracţiunii integrale pe cel mai nou M5. Bavarezii nu au negat nimic, ba dincontra au confirmat sistemul şi chiar au oferit detalii despre funcţionarea acestuia.

Aşadar, noul M5 va fi primul M-car din istoria companiei care adoptă un sistem de tracţiune integrală. În pofida tuturor criticilor, venite din partea celor mai devotaţi fani ai mărcii, condiţia este dictată de piaţă şi de noile tendinţe în materie de performanţe. Bavarezii au recunoscut de multă vreme, că numărul tot mai mare de cai putere nu poate fi transpus pe asfalt prin intermediul a numai două roţi motrice, la fel de eficient ca şi în cazul când ai 4 roţi la activ.

Dar, trebuie să vă previn că nu este totul chiar aşa rău precum pare la prima vedere. La fel ca şi rivalul său, Mercedes E63 AMG, noul M5 va putea fi condus în regim RWD, adică doar cu tracţiune spate. Doar că spre deosebire de colegii săi din Stuttgart, acest mod nu a primit nici o poreclă de gen drift mode, ci unul mult mai simplu.

Aşadar, transmisia cu opt trepte a noului M5 va putea fi operată în cinci moduri. Primul, când porneşti motorul, este preselectat automat regimul 4x4. În acest regim, cutia de viteze transmite mai mulţi cai putere punţii spate decât faţă şi denotă un comportament familiar RWD. Un setup cu care suntem obişnuiţi şi pe alte modele xDrive din portofoliul companiei.

Apoi, poate fi selectat modul MDM, M Dynamic Mode, care operează la fel cu toate cele patru roţi, dar deja cu mai multă forţă şi dibăcie şi, iarăşi, se schimbă raportul în care este distribuită puterea motorului, iar cele mai multe privilegii le are puntea spate. Toate sistemele de control sunt activate şi se subordonează butonului DSC. Poţi gusta şi primile derapaje acum.

Însă odată cu apăsarea şi deconectarea acestuia, redescoperi alte trei moduri (pe lângă cele două de mai sus): tracțiune integrală (4WD), tracțiune integrală sport (4WD Sport) și, ceea ce își doreau puriștii, doar propulsie spate (2WD).

Modul 4WD are un comportament neutru, cu ceva mai multă siguranță, menit a fi folosit pe drumurile cu o calitate mai proastă. Modul 4WD Sport este destinat rulării pe circuit, în condiții de asfalt uscat şi, nu în ultimul rând, BMW M5 poate oferi doar propulsie spate (2WD) și un mod precis de șofat grație diferențialului Active M.

[caption id="attachment_76536" align="alignnone" width="1600"] Îmi place că BMW a păstrat "naturale" ţevile sistemului de eşapament şi nu le-a ascuns după un oval de plastic![/caption]

Acum, ca să comprimăm informaţia citită mai sus, iată cum arată totul: o simplă apăsare a butonului DSC activează modul MDM. O apăsare lungă a butonului DSC dezactivează complet sistemele de siguranță și aduce pe display-ul central cele trei moduri: 4WD, 4WD Sport și 2WD. Cu ajutorul butoanelor de pe consola centrală sau chiar prin ecranul tactil, șoferul poate selecta modul de rulare dorit.

Şi ca să nu îţi faci probleme în plus, BMW oferă și două butoane (M1 și M2) prin care pot fi memorate setările preferate. Simple as that!

Germanii s-au cam zgârcit să ofere mai multe detalii şi despre motorul V8 de 4.4 litri, lăsând să se înţeleagă doar faptul că s-a lucrat la o versiune mai potentă a acestuia şi că în ciuda performanţelor înalte de circa 600 PS (592 cai putere) şi peste 700 Nm de cuplu motor, va aveam un consum mediu de 10.5 litri/100.

De reţinut că sprintul de la zero la prima sută la oră va putea fi efectuat în numai 3.5 secunde!