BMW și Audi, în luptă strânsă
De AutoExpert | 17 Septembrie, 2012
BMW și Audi, în luptă strânsă
Cu puțin sub un milion de autoturisme vândute de fiecare la nivel mondial, până în luna august, rivalii de temut BMW și Audi se diferențiază la capitolul vânzări cu numai 2.000 de mașini livrate în plus de bavarezi. Până la finele anului am putea asista la o răsturnare de situație în favoarea casei auto din Ingolstadt.
În primele opt luni ale anului, vânzările Audi au inregistrat o creștere cu 108.100 unități comparativ cu aceeași perioada a anului precedent. Performanta este remarcabilă, însă chiar și așa cei de la Audi nu au reușit să iși atingă un țel mai vechi, acela de a-i depăși pe dușmanii din Munchen. În total, producătorul auto din Ingolstadt a reușit să comercializeze 961.110 de unități.
De partea cealaltă, BMW a afișat un număr de livrări de 963.11 de autoturisme, cele doua branduri premium reușind să se diferentieze cu numai 2.110 de unități. Dacă Audi a afișat o creștere procentuală de 12,7, cel de-al treilea aprig concurent, Mercedes-Benz, a cunoscut o evoluție de 5,4%, cu 841.567 unități livrate în intervalul ianuarie-august 2012.
Conform Automotive News, dacă toate cele trei branduri germane premium iși păstrează cotele de creștere, BMW are mari șanse să rămână pe primul loc în topul vânzărilor în acest segment, cu o diferentă față de Audi de aproximativ 20.000 de unități.
Chiar și așa, nu este exclusa o răsturnare de situație, cei de la Audi mizând pe lansarea noului A3 pe piața din Europa și pe rezultatele promițătoare din China, aceste doua aspecte cântărind mult la cifra finală de vânzări pentru anul 2012.
În 2011, BMW a livrate 1.38 milioane de unități, Audi a vândut 1.3 milioane de unități, iar Mercedes-Benz a reușit să comercializeze 1.26 milioane de unități la nivel global.