BMW pariază pe motoarele termice. Viitorul propulsiei clasice rămâne o prioritate strategică

De Inna   |  26 Iunie, 2025

Distribuie :

În timp ce industria auto își accelerează trecerea la propulsia electrică, BMW face un pas ferm în direcția opusă: constructorul bavarez anunță că nu va renunța prea curând la motoarele cu combustie internă. Un reprezentant al companiei a subliniat că acest tip de propulsie rămâne vital pentru dezvoltarea viitoare a brandului.

Directorul general BMW, Oliver Zipse, și-a exprimat deja public convingerea că electrificarea nu ar trebui impusă forțat, ci adaptată la preferințele diverse ale clienților. Acest mesaj a fost reconfirmat recent și de Klaus von Moltke, directorul uzinei BMW Steyr, una dintre principalele fabrici de motoare cu ardere internă ale grupului. Acesta a declarat pentru publicația germană Automobilwoche că „Motorul clasic este o piatră de temelie a companiei și o sursă esențială de finanțare a tranziției către viitor”.

Uzina din Steyr, Austria, produce anual peste 1.2 milioane de propulsoare termice destinate modelelor BMW. Tot acolo, inginerii testează carburanți alternativi care ar putea face aceste motoare mai prietenoase cu mediul. Un exemplu este HVO100, un diesel sintetic obținut prin hidrotratarea uleiului vegetal, ce permite reducerea emisiilor de CO2 cu până la 90%. Pe lângă beneficiul ecologic, acest combustibil facilitează pornirea la temperaturi scăzute și reduce riscul contaminării motorului.

În paralel cu perfecționarea motoarelor termice, BMW investește puternic și în propulsia electrică. Fabrica de la Steyr va începe curând să producă unități electrice pentru gama Neue Klasse, iar compania își propune ca, până în 2030, jumătate dintre vânzările sale să fie vehicule electrice. De altfel, în primele trei luni ale anului 2025, mașinile electrice au reprezentat deja 19% din totalul livrat.

Cât despre planurile Uniunii Europene de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare termice după 2035, von Moltke a subliniat că BMW preferă o strategie flexibilă: „Misiunea noastră este să fim pregătiți pentru orice scenariu, fără a face presupuneri inutile. Treaba noastră este să fim agili și să putem livra ce cere piața”.

Recomandate:

Trafic restricționat pe strada Constantin Stere din Chișinău. Vor fi efectuate lucrări de reparație - Photo
Noutăți
Trafic restricționat pe strada Constantin Stere din Chișinău. Vor fi efectuate lucrări de reparație

Primăria municipiului Chișinău a informat publicul că o porțiune a străzii Constantin Stere, cuprinsă între străzile Eugen Coca și Alexei Șciusev, va fi temporar închisă. Restricțiile intr

Inna
Sadair's Spear – noul hypercar Koenigsegg cu 1.625 CP, inspirat de moștenirea familiei fondatorului - Photo
Noutăți
Sadair's Spear – noul hypercar Koenigsegg cu 1.625 CP, inspirat de moștenirea familiei fondatorului

Koenigsegg a dezvăluit oficial Sadair’s Spear, un supercar exclusiv care ridică ștacheta performanței. Inspirat de o poveste personală din trecutul fondatorului companiei, Sadair&

Inna
(FOTO) Mercedes-AMG GT XX: supercarul electric de 1.360 CP care va revoluționa performanța AMG - Photo
Noutăți
(FOTO) Mercedes-AMG GT XX: supercarul electric de 1.360 CP care va revoluționa performanța AMG

Mercedes-AMG a dezvăluit recent conceptul GT XX, o premieră care prefațează primul supercar electric al diviziei sport a constructorului german. Acest prototip, inspirat de faimosul concept C111

Inna
Mazda Iconic SP devine realitate. Noul model cu motor rotativ va duce mai departe legenda RX-7 - Photo
Noutăți
Mazda Iconic SP devine realitate. Noul model cu motor rotativ va duce mai departe legenda RX-7

Mazda face un pas important în renașterea sportivelor cu motor rotativ. Prototipul Iconic SP, dezvăluit în 2023, va ajunge oficial în producția de serie, după cum a anunțat construct

Inna
Berlin ar putea interzice mașinile personale în centru: ce presupune noul plan și cine ar fi exceptat - Photo
Noutăți
Berlin ar putea interzice mașinile personale în centru: ce presupune noul plan și cine ar fi exceptat

Locuitorii capitalei germane ar putea decide prin vot dacă centrul orașului Berlin va deveni aproape complet inaccesibil pentru autoturismele personale. Curtea Constituțională a Germaniei a aprobat or

Inna