BYD, aproape de o alianță strategică pentru reducerea emisiilor de CO2 în Europa

De Inna   |  14 Februarie, 2025

Distribuie :

Gigantul chinez BYD este în discuții avansate pentru a se alătura unei alianțe formate din producători auto care activează în Europa. Scopul principal al acestor grupuri este atingerea țintelor de emisii de CO2 impuse de Uniunea Europeană, evitând astfel amenzile semnificative aplicate constructorilor care depășesc limitele stabilite.

Alfredo Altavilla, unul dintre consilierii BYD în Europa, a confirmat că negocierile sunt într-o etapă avansată: „Suntem în discuții. Suntem într-o fază avansată”. Acest demers face parte dintr-o tendință mai amplă în industria auto, unde mai mulți producători își unesc forțele pentru a echilibra balanța dintre vehiculele electrice și cele cu motoare convenționale.

În contextul noilor reglementări UE, la începutul anului, s-a anunțat formarea a două mari alianțe de producători auto:

  • Prima alianță include Stellantis, Toyota, Ford, Mazda, Subaru și Tesla.
  • A doua alianță reunește Mercedes-Benz, Polestar, Volvo și Smart.

Aceste grupuri permit companiilor cu vânzări reduse de vehicule electrice să cumpere credite verzi de la partenerii cu o prezență mai puternică în segmentul electric. Astfel, ele pot evita amenzile UE pentru depășirea emisiilor de CO2.

Cine nu face parte din aceste alianțe?

În prezent, trei dintre cei mai mari producători auto din Europa, BMW, Grupul Volkswagen și Grupul Renault, nu s-au alăturat niciunei alianțe pentru reducerea emisiilor.

Conform normelor stabilite de Comisia Europeană:

  • Constructorii auto trebuie să anunțe până pe 3 decembrie 2025 dacă doresc să adere la o astfel de alianță.

  • Pentru a respecta țintele de emisii, cel puțin 20% dintre vânzările din 2025 ar trebui să fie modele electrice.

  • Depășirea limitelor de emisii atrage o amendă de 95 de euro per gram de CO2 peste limită, pentru fiecare vehicul vândut.

  • Limita de emisii pentru perioada 2025 – 2029 este stabilită la 93,6 g CO2/km conform standardului WLTP, comparativ cu 95 g CO2/km până la finalul lui 2024, conform vechiului test NEDC.