Toyota își consolidează dominația. Este cel mai valoros brand auto din lume în 2025, potrivit Interbrand

De Inna | 21 Octombrie, 2025
Clasamentul global „Best Global Brands 2025”, realizat de compania de consultanță Interbrand, confirmă încă o dată poziția de lider a celor mai mari constructori auto din lume. Toyota se menține în fruntea industriei, fiind desemnat cel mai valoros brand auto la nivel mondial, urmată de Mercedes-Benz și BMW.
Interbrand realizează acest top anual de peste un sfert de secol, analizând performanța și valoarea de piață a celor mai importante branduri internaționale.
În ediția din 2025, Toyota ocupă prima poziție în rândul mărcilor auto, cu o valoare estimată la 74.2 miliarde de dolari, în creștere cu 2% față de anul precedent. În clasamentul general, constructorul japonez se situează pe locul 6, după giganți precum Apple (470.9 miliarde de dolari, -4%), Microsoft, Amazon, Google și Samsung.
Pe locul al doilea între producătorii auto se află Mercedes-Benz, cu o valoare de 50.1 miliarde de dolari, în scădere cu 15% față de 2024. BMW completează podiumul, atingând 46.8 miliarde de dolari, cu o diminuare de 10%.
Deși a pierdut teren, Tesla rămâne în topul global, ocupând poziția a patra în rândul mărcilor auto, cu o valoare de 29.5 miliarde de dolari, în ciuda unei scăderi semnificative de 35%.
Topul continuă cu Honda, Hyundai, Audi, Ferrari (care înregistrează o creștere remarcabilă de 17%), Volkswagen și Porsche.
O noutate importantă a ediției din acest an este intrarea în clasament a companiei chineze BYD, care debutează direct pe locul 90 la nivel global. Chiar înaintea sa se află Kia, care marchează o creștere de 5% față de anul trecut, consolidându-și astfel poziția printre brandurile auto cu cea mai rapidă ascensiune.