Cel mai nou model de la Ferrari primește numele Roma! Supercarul vine să reînvie spiritul modelelor clasice Grand Tourer

De Pavel   |  23 Decembrie, 2019

Distribuie :

Ferrari prezintă cel mai nou model din gamă care primește numele Roma! Acesta își propune să reînvie spiritul modelelor clasice Grand Tourer, se prezintă cu o siluetă elegantă și un motor de 620 CP.

La exterior, noul Ferrari Roma combină perfect grila minimalistă, farurile LED cu bandă orizontală și nasul de rechin! Reprezentanții constructorului declară că supercarul nou este un omagiu adus modelelor exclusive Monza SP1 și Monza SP1.

Liniile elegante se trag de la capotă spre spate și trec pe lângă parbrizul aproape orizontal și aripile musculoase. Designul agresiv este completat de cele patru terminații ale sistemului de evacuare. Eleronul de la nivelul portbagajului are rei niveluri de reglare, pentru o rezistență minimă la înaintare, forță de apăsare medie și respectiv forță de apăsare mare.

La capitolul interior remarcăm două locuri asigurate pentru șofer și pasagerul din dreapta lui, dar și ceva loc în spate, care poate fi considerat mai mult formal decât practicabil. Habitaclul este proiectat de designeri într-un stil high-tech. Din prima privire, observăm volanul nou cu suprafețe tactile, care permit controlul a miriade de funcții precum și butonul manettino cu cinci poziții – Comfort, Sport, Race, Wet și ESC Off.

Panoul de instrumente este proiectat pe un display generos cu diagonala de 16 inch și, în configurația inițială, arată un turometru uriaș înconjurat de informațiile de navigație și cele ale sistemului multimedia. Acesta este în întregime configurabil, astfel că poate fi folosit, spre exemplu, pentru a afișa full-screen harta navigației.

Consola centrală este poziționată aproape vertical și implică o placă metalică care ne amintește de celebra grilă a schibătorului de viteze, în locul căruia au fost folosite butoane pentru selectarea diferitelor moduri de funcționare ale cutiei de viteze cu dublu ambreiaj.

Display-ul sistemului multimedia are doar 8.4 inch, iar în cafigurația standard acesta în general lipsește. Un al treilea ecran LCD poate fi comandat pentru pasager, acesta fiind capabil să afișeze informații care vizează performanțele, reglajele sistemului de infotainment sau indicații de navigație. Ferrari declară despre acesta că îl transformă pe pasager într-un adevărat copilot.

Sub capotă se ascunde un motor V8 turbo de 3.9 litri volum, care dezvoltă 620 CP și 760 Nm, fiind dotat cu un filtru de particule pentru a se încadra în normele de poluare Euro 6d. Propulsorul lucrează în tandem cu o transmisie cu dublu ambreiaj care este derivată din cea folosită pentru modelul SF90 Stradale.

Ferrari Roma promite că este capabil de o accelerare de la 0 -100 km/h în 3.4 secunde și de la 0-200 km/h în 9.3 secunde, în conduițiile în care masa totală a supercarului este de circa 1,5 tone. Viteza maximă anunțată de producător este de 320 km/h.