Cele mai frumoase concepte de VAZ şi Mosckvich care nu au ajuns niciodată în producţia de serie

De Redactor AE   |  19 Ianuarie, 2017

Distribuie :

Industria auto din perioada sovietică nu prea se putea lăuda cu modele exotice şi deosebite, aşa cum era spre exemplu în Europa sau SUA. Însă chiar şi aşa, inginerii ruşi au visat la rândul lor să lanseze maşini unice, care din păcate au rămas doar la nivel de concept.

Două dintre acestea, considerate cele mai frumoase, au la bază "kopeika" şi Moskvich-ul. VAZ 2101, supranumit şi kopeika în popor, a fost construit pe licenţă având la origini modelul Fiat 124, schiţat de atelierul de caroserii Pininfarina. Un alt jucător important pe atunci, atelierul de design Carozzeria Touring, a propus construcţia modelului Fiat 124 C4, care a servit şi punct de plecare pentru VAZ-ul din imagini. Însă aşa cum italienii au acceptat ideea de la Pininfarina, care a prezentat Fiat 124 Sport Spider, Carozzeria Touring a falimentat, neavând un produs lansat în producţia în serie, iar odată cu el, a fost îngropat şi proiectul VAZ.

Un alt concept, după care tânjesc acum ruşii este Mosckvich-ul Grand Tourism, poreclit şi Turist mai târziu. Inginerii şi designerii ruşi s-au inspirat de la Renault Caravelle, de la care au copiat sistemul de decapotare a acoperişului, iar compania belgiană Scaldia-Volga, a fost cea care a susţinut uzina rusească în crearea acestui prototip. Aceeaşi companie se ocupa cu promovarea modelelor Volga şi Mosckvich în Europa, astfel că un asemenea proiect prezenta un interes sporit pentru ei.

 

3af48f7bff524218f3b86ff33b5df716a658a98b

Însă aşa cum ne-am obişnuit, ruşii au avut multe idei pe atunci, însă guvernul comunist nu accepta producţia unor maşini atât de scumpe astfel că multe concepte au fost abandonate iar unele dintre ele folosite pe interiorul uzinelor pentru transportul de piese sau personal, fiind exploatate până ajungeau la fier vechi.

Primul "Turist" a primit numărul 00-62 iar a doua 00-44, însă nici una din ele nu a rămas la fel cum a fost construite la început, pentru că au avut de suferit o mulţime de modificări, numărul total al cărora măcar inginerii nu şi le mai amintesc. Într-un final ambele maşini "s-au pierdut" fără urmă.

La începutul anilor 1960 existau doar aceste două modele, care prezentau în sinea lor un Mosckvich-408 cu acoperişul tăiat, care putea fi acoperit doar cu un hardtop fabricat din plastic, iar construcţia şasiului a fost ranforsată cu un x-brace. Al doilea model era deja mai bine construit, având portierele mai lungi, ce facilitau accesul pe bancheta din spate a maşinii, aripi şi capota din aluminiu şi un motor modernizat, care adopta-se injecţia electronică, un adevărat know-how pe atunci.

7a78947950c79252bbc9522bae1e4f8a0412deb1 7ee150a552e753a6a0ed7ef911199942e598793c 942fabc2b1d2c4dd9941c3625c141e6314dce545 341872ac2e382544e3d60999712396098bfb972a