Cu cât mai dotate sunt mașinile, cu atât mai ușor e pentru hackeri să le spargă și să preia controlul
De Redactor AE | 20 August, 2020
Departamentul de Transport al Marii Britanii și-a propus să ceară introducerea sistemului de menținere a benzilor de rulare în mers, în calitate de dotare obligatorie pentru mașinile noi comercializate începând cu anul 2021. Dar se pare că beneficiile acestui sistem de siguranță, are și niște dezavantaje considerabile.
ALKS - automated lane keeping systems, este sistemul care vă ajută să mențineți banda de rulare, fără să ieșiți accidental pe contrasens sau acostament. Desigur, că dotarea respectivă funcționează acolo unde există marcaje rutiere (verificat și în Chișinău) iar unde lipsesc sunteți independent în acțiuni și puteți ieși în decor cu ușurință.
Tehnologia menită să salveze vieți, la fel ca și inițiativă politicienilor a fost salutată cu mult interes însă dincolo de viitorul roz, se ascunde și o problemă destul de gravă. Specialiștii în securitate cibernetică au demonstrat că tocmai acest sistem, face mașinile și mai vulnerabile în fața atacurilor din exterior. Sistemul ALKS are legătură directă cu blocul electronic de control al motorului, ceea ce înseamnă că se poate controla întreaga mașină.
Dar cum ar putea cineva din exterior să se conecteze la o mașină? În mod evident folosind conexiunea la internet, caz în care mașina ar trebui cel puțin să fie pornită. Iar un telefon cu acces la internet, conectat la mașină este suficient pentru a-l folosi în calitate de portiță de acces.
Specialiștii în siguranță afirmă că noile tehnologii, inclusiv cele care permit rularea în regim autonom, le va ușura viața șoferilor, indubitabil, dar îi expun totodată unor anumite riscuri. Iată de ce este important ca la fiecare etapă, aceste tehnologii să fie testate intensiv pentru a elimina orice portiță pentru răufăcători și hackeri.