Cu cât mai dotate sunt mașinile, cu atât mai ușor e pentru hackeri să le spargă și să preia controlul

De Redactor AE   |  20 August, 2020

Distribuie :

Departamentul de Transport al Marii Britanii și-a propus să ceară introducerea sistemului de menținere a benzilor de rulare în mers, în calitate de dotare obligatorie pentru mașinile noi comercializate începând cu anul 2021. Dar se pare că beneficiile acestui sistem de siguranță, are și niște dezavantaje considerabile. 

ALKS - automated lane keeping systems, este sistemul care vă ajută să mențineți banda de rulare, fără să ieșiți accidental pe contrasens sau acostament. Desigur, că dotarea respectivă funcționează acolo unde există marcaje rutiere (verificat și în Chișinău) iar unde lipsesc sunteți independent în acțiuni și puteți ieși în decor cu ușurință. 

Tehnologia menită să salveze vieți, la fel ca și inițiativă politicienilor a fost salutată cu mult interes însă dincolo de viitorul roz, se ascunde și o problemă destul de gravă. Specialiștii în securitate cibernetică au demonstrat că tocmai acest sistem, face mașinile și mai vulnerabile în fața atacurilor din exterior. Sistemul ALKS are legătură directă cu blocul electronic de control al motorului, ceea ce înseamnă că se poate controla întreaga mașină.  

Dar cum ar putea cineva din exterior să se conecteze la o mașină? În mod evident folosind conexiunea la internet, caz în care mașina ar trebui cel puțin să fie pornită. Iar un telefon cu acces la internet, conectat la mașină este suficient pentru a-l folosi în calitate de portiță de acces. 

Specialiștii în siguranță afirmă că noile tehnologii, inclusiv cele care permit rularea în regim autonom, le va ușura viața șoferilor, indubitabil, dar îi expun totodată unor anumite riscuri. Iată de ce este important ca la fiecare etapă, aceste tehnologii să fie testate intensiv pentru a elimina orice portiță pentru răufăcători și hackeri. 

 

Recomandate:

Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna