Dacia Duster după 10 ani de zile: aproape 1.8 milioane de exemplare vândute și 27 miliarde de euro venit
De Redactor AE | 3 Martie, 2020
Era încă anul 2010 când a debutat primul SUV al mărcii Dacia, modelul Duster. La 10 ani distanță de când a intrat pe piață, Duster-ul încă se menține în top trei cele mai bine vândute SUV-uri mici.
Ziarul Financiar, a dedicat un subiect aparte micuțului off-roader de la Mioveni, care este singurul model Dacia, produs exclusiv în România, nu și la Tanger în Maroc, cum sunt Logan, Logan MCV și Sandero.
La un preț de start de 10.500 de euro și cu versiunea de top care ajungea la 17.600 de euro, cu tracțiune integrală de la Nissan și motor diesel de la Renault, Dacia Duster s-a impus rapid în segment și se menține și astăzi, în pozițiile de top.
„Instalat încă din primul an de comercializare pe podiumul modelelor cele mai vândute din România, Duster s-a impus drept liderul de necontestat al segmentului SUV. Ajuns la a doua generaţie, Duster este o valoare sigură a mărcii noastre, răspunzând nevoilor unei clientele informate şi tot mai exigente“, a spus Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie și director general al clusterului pentru Europa de Sud-Est în cadrul Renault, pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, citat de zf.ro.
De la începutul producției, în 2010 și până în prezent, Dacia a produs în România aproximativ 1,8 milioane de unităţi cu o valoare de piaţă cumulată de 27 de miliarde de euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA, potrivit calculelor ZF.
Datorită SUV-ului şi preţului său mediu aproape dublu faţă de cel al unui Logan, Automobile Dacia a reuşit în 2013 să realizeze o cifră de afaceri mai mare decât cea a OMV-Petrom SA, devenind începând cu acel an cea mai mare companie după cifra de afaceri.
Acela era deja cel de-al treilea an de producţie pentru SUV care reprezenta 36% din producţie.