Debut mondial pentru Golf GTI, GTD și GTE (FOTO)
De Redactor AE | 27 Februarie, 2020
Volkswagen a decis să își surprindă fanii cu o dezvăluire triplă a noilor versiuni ce au la bază cel mai proaspăt Golf MK8! Imaginile au fost făcute publice cu puțin timp înaintea Salonului Auto de la Geneva!
Pentru că Golf-ul ”simplu” i-ar interesa pe mai puțini, producătorul din Wolfsburg a scos la lumină cele mai așteptate versiuni și toate trei odată, Golf GTI, Golf GTD și Golf GTE unde ultimul este un plug-in hybrid. Accentul a fost pus pe caracterul sport al hatchback-ului și performanțele care nu ar trebui să lase pe nimeni indiferent.
Nu ne vom opri prea mult la capitolul design, unde totul se poate vedea și în poze. Vă spunem doar că GTI-ul vine din start echipat cu jante R17, opțional fiind oferite și jante cu dimensiuni de R18 și R19 inch. Acestea vor fi animate de motorul de 2.0 litri volum, EA888 TSI în a patra evoluție, care dezvoltă acum 245 PS și 370 Nm de cuplu motor. Cutia DSG în 7 trepte nu lipsește din dotări, însă este opțională, de bază va fi transmisia manuală cu șase rapoarte.
GTD-ul are ceva mai puțini CP, în jur de 200 PS și 400 Nm de cuplu motor, însă aici transmisia manuală nu este disponibilă. Propulsorul diesel va fi cuplat exclusiv cu DSG-ul în 7 trepte și are nevoie de aditivi ca AdBlue pentru noile sale catalizatoare SCR.
Iar GTE-ul vine să își bucure eco-prietenii cu o unitate de 1.4 litri pe benzină, combinată cu un motor electric, pentru un total de 242 de cai putere și 400 Nm de cuplu motor. Practic are caii putere de la GTI și cuplul de la GTD, însă este cel mai eficient din cele trei și poate rula în regim electric până la 60 de kilometri, cu o viteză maximă de 130 km/h.
O noutate care o aduce VW pe noile Golf-uri este suspensia activă DCC controlată de sistemul ”Vehicle Dynamics Manager”. Cel din urmă ”are grijă” și de diferențialul blocabil electronic (XDS) iar suspensia apropo reduce garda la sol ale noilor GTI și GTD cu 1.5 cm față de generația precedentă.
Cei aflați la volan pot alege trei moduri de condus, Comfort, Eco și Sport, accesând meniul Individual, pentru setările mașinii, prin intermediul display-ului cu tactil cu o diagonală de 10 inch. Un alt display digital este oferit pentru ceasurile de bord și are o diagonală de 10.25 inch.
Observați și noul levier al cutiei de viteze care în premieră a fost văzut pe sportivele Porsche 911, iată că acum iubitorii grupului VAG vor putea avea o bucățică din Porsche în noul lor GTI/GTD/GTE.
Până să răsfoiți galeria citiți și ce sisteme de siguranță oferă standard noile modele. Acestea sunt Lane Assist, Autonomous Emergency Braking, Pedestrian Monitoring, XDS diferențialul blocabil electronic și noul sistem de comunicare Car2X.