Dezmembrările de mașini și piese second-hand, în vizorul poliției! Cine are de suferit statul sau automobiliștii?

De Redactor AE   |  28 August, 2019

Distribuie :

Palmă grea pentru proprietarii de automobile second-hand. Activitatea unei mari dezmembrări de automobile din Bălți a fost sistată, după ce poliția i-a deconspirat.

Ofițerii Direcției Nord ai Inspectoratului Național de Investigații în comun cu procurorii Procuraturii municipiului Bălți au deconspirat  activitatea ilegală a unui SRL din municipiul Bălți, după ce au fost demarate acţiuni speciale de investigaţii şi acumulare a probelor concludente în acest sens.  Prejudiciu adus bugetetului de stat se ridică la  peste un milion și jumătate de lei.

Astfel, un bărbat în vârstă de 45 de ani, și-a pus pe roate de mai bine de 10 ani, o rețea infracțională, activitatea căreia reprezintă  procurarea automobilelor second hand, ulterior dezmembrarea și comercializarea acestora fără a fi contabilizate.

În cadrul acțiunilor de investigație, polițiștii  au efectuat patru percheziții la domiciliul, în garajul și depozitul unui SRL de pe teritoriul municipiului Bălți, unde au  depistat și ridicat piese auto dezasamblate de la diferite mărci de automobile, certificate de înmatriculare străine (Lituania și Bulgaria) și automobile uzate fără careva acte de proveniență. Valoarea totală a bunurilor depășește  6 milioane de lei.

În acest caz a fost inițiată o cauză penală pentru ”Practicarea ilegală a activităţii de întreprinzător ”. Conform legislației în vigoare persoanele culpabile de comiterea unor asemenea infracțiuni riscă amendă în mărime de la 67500 lei la 117500 de lei sau cu muncă neremunerată în folosul comunității de până la 200 de ore, iar persoana juridică se pedepsește cu amendă în mărime de la 100.000 la 2.004.000 de lei cu privarea de dreptul de a exercita o anumită activitate.

https://www.youtube.com/watch?v=cshR0YpURc0&feature=youtu.be

De cealaltă parte, la salariile din Moldova, nu oricine își permite să cumpere piese noi pentru automobile. Totodată, nici una din țările europene spre care tindem, nu interzice importul de piese la mâna a doua, așa cum este interzis acest lucru în Republica Moldova.

Și atunci cum să nu înflorească contrabanda și comerțul ilicit? Dacă sunt create exact condițiile necesare pentru acest lucru? Așteptăm să ne spuneți și voi, care credeți că ar fi soluția și dacă susțineți sau nu, importul de piese la mâna a doua.