Dilema noului Mercedes-Benz E-Class: Un C-Class mai mare sau un S mai mic?

De Redactor AE   |  5 Ianuarie, 2016

Distribuie :

Anul 2016 a început bine pentru fanii Mercedes-Benz. Asta deoarece germanii, nu s-au putut abţine prea mult şi într-un final au "scăpat" în presă câteva imagini foarte clare cu noua generaţie a lui E-Class. După cum bine ştiţi prezentarea oficială a acestuia, urma să aibă loc ceva mai târziu, în cadrul Salonului Auto de la Detroit, însă acum avem cele mai importante informaţii şi poze cu premiera nemţilor. Aşadar, vă invit să aflaţi ce ne aduce noul premium sedan din Stuttgart. 

Până a vă dezvălui puţinele informaţii oficiale lansate în presa auto din Germania, prin intermediul site-ului auto-presse.de, voi zăbovi puţin la designul maşinii, care pentru mine este puţin cam...învechit. Personal, mă aşteptam la un design cumva mai revoluţionar, mai unghiular, mai sport, ceva ce ar face concurenţă BMW-ului Seria 5 care iată-iată va apărea la rândul său în scena mondială. Eram obişnuit cu faptul că fiecare generaţie C-Class lansată, era o copie în miniatură a lui S-Class , însă E-ul a fost tot timpul desinestătător. Ceea ce văd acum, sincer să fiu, mă dezamăgeşte. Nu neg faptul că noul E-Class are farmecul său, este bine proporţionat şi are un design foarte elegant iar pe lângă toate astea mai vine şi dotat cu cele mai noi tehnologii din domeniu. Însă, prima impresie de care este capabil E-Class-ul este asociată mai mult cu un deja-vu, decât cu dorinţa de a descoperi ceva absolut nou şi unic, iar această imagine este creată de asemănarea izbitoare cu modelele C-Class şi S-Class. Nu sunt sigur că ştiu cum ar fi mai corect să numeşti novicele, un C-Class în varianta PLUS, adresat oamenilor de afaceri cu pretenţii, sau un S-Class restilizat pentru un grup de clienţi mai puţin avuţi?

Deocamdată avem de-a face cu o enigmă, iar răspunsul se ascunde chiar în noul model Mercedes-Benz E-Class. Totuşi, lăsând la o parte designul, nu putem să negăm faptul că Mercedes, tinde să stabilească noi standarde în segmentul sedanurilor premium, astfel că BMW Seria 5 şi Audi A6 vor fi nevoite să se confrunte cu un lux nemaipomenit, inspirat din clasa limuzinelor. Iar aici definiţia de lux nu se rezumă doar la fotoliile "ortopedice", similare cu cele ale S-Class-ului, sau interiorul copiat în totalitate, ci şi la dotările de top, din care fac parte şi farurile MultiBeam, ce reprezintă o asociaţie unică, formată din 84 de LED-uri. Tot pe lista de minunăţii pot fi trecute, încărcătorul de baterii wireless special construit pentru smartphone-uri, cheia inteligentă, sistemele de asiguranţă sau cele de asistenţă ca DISTRONIC Plus.

Iar pe partea motorizărilor, aflaţi că E-Class-ul îşi va începe cariera în versiunea de bază E220D, care utilizează serviciile unui propulsor pe motorină, cu un volum de 2.0 litri şi o putere totală de 192 CP. Acesta va fi urmat de un benzinar cu o capacitate cilindrică egală, performanţele tehnice ale căruia sunt deocamdată ţinute în taină. Ştim doar că acelaşi propulsor va debuta într-un tandem cu un motor electric, în varianta E350e, ce va asigura o rezervă de 275 CP. Gama de benzinare va include unităţi capabile să livreze între 183 şi 333 de cai putere, iar varianta de top este rezervată modelului preparat de AMG, ce promite în jur de 600 CP, storşi dintr-un V8 de 4.0 litri, turbo-aspirat. Indiferent de selecţie, Mercedes a ales să echipeze toate versiunile cu transmisia automată cu nouă rapoarte 9G-Tronic.

2017-Mercedes-E-Class-1

2017-Mercedes-E-Class-2

2017-Mercedes-E-Class-3

2017-Mercedes-E-Class-4

2017-Mercedes-E-Class-5

2017-Mercedes-E-Class-6

2017-Mercedes-E-Class-7

2017-Mercedes-E-Class-8

2017-Mercedes-E-Class-9

2017-Mercedes-E-Class-10

2017-Mercedes-E-Class-13

2017-Mercedes-E-Class-16

2017-Mercedes-E-Class-17

2017-Mercedes-E-Class-18

2017-Mercedes-E-Class-19

2017-Mercedes-E-Class-20

2017-Mercedes-E-Class-21

2017-Mercedes-E-Class-22

2017-Mercedes-E-Class-23

2017-Mercedes-E-Class-24

2017-Mercedes-E-Class-26

2017-Mercedes-E-Class-27

2017-Mercedes-E-Class-28

2017-Mercedes-E-Class-29

2017-Mercedes-E-Class-30

2017-Mercedes-E-Class-31

2017-Mercedes-E-Class-Interior-1

2017-Mercedes-E-Class-Interior-2

2017-Mercedes-E-Class-Interior-3

2017-Mercedes-E-Class-Interior-4

2017-Mercedes-E-Class-Interior-5

2017-Mercedes-E-Class-Interior-6

2017-Mercedes-E-Class-25

sursa: auto-presse.de

Recomandate:

Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă - Photo
Noutăți
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă

Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă la uzina germană din Koln. Decizia va intra în vigoare la începutul anului 2026 și a fost luată în contextul cererii scăzute pentru mașinile

Inna
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic - Photo
Sociale
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic

Camioanele care vor ieși din Republica Moldova, prin postul vamal de frontieră Leușeni, vor fi programate în rând electronic. Măsura intră în vigoare de pe 22 septembrie, ora 08:00.&

Inna