Discuții aprinse: Se merită sau nu, echiparea cu GPL a unei Toyota Prius?

De Redactor AE   |  7 Noiembrie, 2018

Distribuie :

Mașinile hybrid, au apărut nu doar ca o alternativă la motoarele diesel, pentru a oferi un consum de carburant redus, dar și pentru că aceste vehicule, elimină o cantitate mai mică de noxe în atmosferă. Totuși, în rândul cumpărătorilor moldoveni, consumul este principala calitate a hibrizilor.

Iar cel mai popular automobil din această clasă este Toyota Prius. Modelul din generația a doua, numit deseori și Prius 20 (cod de caroserie XW20) este și cel mai des întâlnit, după care urmează deja generația a treia, cu codul de caroserie XW30. Priusomanii, în număr destul de mare, și-au creat chiar și un grup pe Facebook, unde se discută diferite probleme tehnice, iar cei mai trecuți prin experiențe și defecțiuni le pot oferi soluții.

Însă un alt subiect, des abordat, ne-a trezit curiozitatea. Și anume, instalațiile de GPL (Gas Petrolier Lichefiat), numite în popor și mai simplu Propan. Chiar dacă Toyota Prius, poatea avea un consum mediu de benzină, între 4 și 6 litri, în funcție de stilul de condus, iată că șoferii moldoveni încearcă prin diferite metode să obțină o economie și mai mare de carburanți.

Nu vom trece toate calculele aici, dar, printre proprietarii de astfel de modele, cu instalații de GPL în portbagaj, s-a conturat o medie de 30 lei, economisiți la fiecare 100 de kilometri parcurși. Astfel că, la un parcurs de circa 20.000 de kilometri anual, economisești în jur de 6000 de lei, dintre care, vreo 400 lei îi cheltui pentru deservire și schimbul de filtre la cele două intervenții (fiecare 10.000km).

Instalația de GPL, costă în medie 420-500 de euro, cu tot cu acte, ceea ce ar însemna că trebuie să parcurgi cam 35-40.000 de kilometri, pentru a-ți răscumpăra investiția făcută. Să zicem că într-un final, tot ai un câștig. Rămâne doar să te obișnuiești cu mai puțini cai putere sub capotă, cu un miros de gaz care te va însoți oriunde și, cu mai puțin spațiu de depozitare, având o butelie de GPL în mașină. Ah, și să nu uit, ai acces interzis prin lege în unele locuri, cum ar fi parcările subterane sau zone aglomerate.

Vrem să auzim și părerea cititorilor pe acest subiect.

Recomandate:

CATL ridică o megafabrică de baterii în Spania. 4.1 miliarde de euro au fost investiți și mii de muncitori mobilizați - Photo
Noutăți
CATL ridică o megafabrică de baterii în Spania. 4.1 miliarde de euro au fost investiți și mii de muncitori mobilizați

Producătorul chinez de baterii CATL va construi cea mai mare fabrică de baterii din Spania, un proiect uriaș de 4.1 miliarde de euro realizat împreună cu grupul auto Stellantis.Noua uzină va

Inna
Podul A8, de la Ungheni, prinde contur. Lucrările avansează vizibil pe ambele maluri ale Prutului - Photo
Noutăți
Podul A8, de la Ungheni, prinde contur. Lucrările avansează vizibil pe ambele maluri ale Prutului

Constructorul podului de la Ungheni, parte a viitoarei Autostrăzi A8, a început sâmbătă turnarea fundației și a structurii verticale la pilonii de pe malul drept al Prutului, anunță platfo

Inna
Audi creează o interfață nouă pentru modelele care vor fi lansate din 2026 - Photo
Noutăți
Audi creează o interfață nouă pentru modelele care vor fi lansate din 2026

Audi pregătește o serie de transformări majore pentru modelele construite pe platformele PPE și PPC, odată cu gama anului 2026. Noile versiuni ale modelelor A5 și Q5 cu motoare termice, dar și ale ele

Inna
Șoferul unui Volkswagen s-a tamponat într-o stație de așteptare a transportului public. Mașina a ars, iar șoferul a decedat - Photo
Accidente
Șoferul unui Volkswagen s-a tamponat într-o stație de așteptare a transportului public. Mașina a ars, iar șoferul a decedat

Un grav accident rutier a avut loc în dimineața zilei de astăzi, 27 noiembrie. Potrivit oamenilor legii, un Volkswagen s-a tamponat în stația de așteptare a transportului public din a

Inna