Dodge Challenger SRT Demon este oficial cel mai rapid supercar produs în serie de pe planeta pământ!

De Redactor AE   |  12 Aprilie, 2017

Distribuie :

Sincer să fiu, ultimile teasere venite de peste ocean, cu cel mai nou Demon, nici nu le-am luat în seamă. Practic pierdusem interesul pentru sportiva americanilor şi am zis să aştept ziua oficială a lansării. Ei bine, acea clipă a sosit!

Ne-au tot speriat cei de la Dodge cu un superbolid capabil de cifre uluitoare însă teaserele în care apărea demonul păreau mai mult nişte benzi animate decât o afirmaţie de luat în serios. Şi cu toate astea creaţia SRT nu poate fi neglijată. În special, astăzi, după ce sunt cunoscute performanţele oficiale.

Aşadar, cu toţii cunoaşteţi deja că există (sau exista până acum) un Challenger SRT Hellcat capabil de 707 CP! Iată că acest Hellcat a fost închis într-un laborator special de unde după o serie de exorcizări a ieşit SRT-ul Demon.

S-a umblat mult la V8-ul de 6.2 litri. Au fost schimbate internele cu unele mai rezistente, supercharger-ul a fost înlocuit la rândul lui cu unul mai productiv, de 2.7 litri volum şi care dezvoltă o presiune de 14.5 psi (aproximativ 0.99 bar), a fost adăugat un setup cu pompe de benzină duble, pentru un flux continuu de benzină, iar limita de turaţii a fost ridicată de la 6.200 rpm la 6.500 rpm.

Gurile de ventilare din capotă şi cea din farul de pe partea şoferului sunt responsabile acum de alimentarea monstrului cu suficient aer pentru a asigura arderea carburanţilor, iar în rezultatul acestui proces sunt eliberaţi 840 de cai putere!

Modificările făcute la motor dar şi transmisie, au permis sportivei să atingă prima sută la oră (0-60 mph, deci 96 km/h) în 2.3 secunde, iar sfertul de milă Demon-ul l-a parcurs în 9.65 secunde, înregistrând o viteză de 225 km/h la ieşire. În cadrul testelor, reprezentanţii Guinness World Record au înregistrat şi un record pentru o maşină de serie, un wheelie realizat la start!

[caption id="attachment_75590" align="alignnone" width="1600"] Accesoriile sunt un adevărat fetish![/caption]

Surprizele însă nu se opresc aici. Challenger SRT Demon este primul vehicul de serie capabil să ruleze pe benzină cu cifra octanică de 100+ pentru o performanţă maximă, însă în zilele de rutină încerul căzut papă şi benzină simplă, cu cifra octanică 91! Ce-i drept, în acest caz, proprietarul va avea la dispoziţie doar 808 cai putere şi numai dacă alimentează "ce trebuie" se activează un modul special de control, Demon Crate.

Modificări esenţiale a suferit şi transmisia cu opt trepte TorqueFlite 8HP90, care poate asigura cu până la 18% mai mulţi Nm transmişi punţii spate. Cutia de viteze include şi sistemul TransBrake, care ţine monstrul în lesă pentru un start fulminant (chiar dacă porneşte de la 2.350 rpm) şi aproape perfect.

Un rol special au jucat anvelopele street-legal Nitto, concepute special pentru a putea fi utilizate în cursele de drag şi care asigură o aderenţă cu până la 40% mai mare faţă de un Hellcat obişnuit.

https://www.youtube.com/watch?list=PLhPLTEHxfY0G6GHSLamwv6CF80o9iOpNq&v=F3BTY9NDtro

Ce-ar mai fi? Ah, da! Inginerii au scos circa 100 kg de greutate din maşină, înlăturând scaunul pasagerului, bancheta spate, 16 difuzoare din sistemul audio, cablaje din instalaţia electrică şi nu în ultimul rând înlocuind unele piese cu altele mai uşoare, fabricate din aluminiu. Nu trebuie să îţi faci griji pentru scaunul pasagerului şi/sau bancheta spate! Îl poţi avea înapoi dacă plăteşti o sumă modestă de 1 dolar pentru fiecare.

În producţie, Dodge Challenger SRT Demon va ajunge în vara acestui an însă vor fi construite numai 3.000 de exemplare pentru piaţa din SUA şi alte 300 pentru locuitorii din Canada. Cât va costa? Deocamdată nu ştim...da' eu aş da toţi banii!

Recomandate:

Mini va avea un nou CEO! Cine o va înlocui pe Stefanie Wurst - Photo
Noutăți
Mini va avea un nou CEO! Cine o va înlocui pe Stefanie Wurst

Actualul CEO al mărcii britanice, Stefanie Wurst, va fi înlocuită pe 1 august 2024. Începând cu luna august, funcția va fi preluată de către Stefan Richmann, care vine de l

Inna