DS prezintă E-Tense Performance: 815 CP, 8.000 Nm și 2 secunde până la prima sută de kilometri!
De Pavel | 8 Februarie, 2022
În 2016, cei de la DS Automobiles au prezentat conceptul unui coupe electric numit DS E-Tense cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Vehiculul nu a mai primit o versiune de serie, însă acum la 6 ani distanță, acesta renaște sub forma unui concept de supercar cu 815 CP și un cuplu uriaș de 8.000 Nm la roți!
Francezii și-au folosit experiența din Formula E și talentul recunoscut de toată lumea în matertie de design, pentru a dezvolta conceptul absolut impresionant E-Tense Performance!
Vehiculul folosește o monococă din carbon, iar la exterior diferă de conceptul din 2016 printr-un display holografic în loc de grila radiatorului, lumini de zi formate din 800 de LED-uri și camere în locul farurilor! Din păcate nu au fost publicate imagini de la interior, însă se cunoaște că acolo vom găsi sistemul audio Focal Utopia, care folosește două difuzoare Scala Utopia Evo.
Noul DS E-Tense Performance este de două ori mai puternic decât prototipul din 2016, care era echipat cu un motor electric de 402 cai putere. Noul proiect al francezilor a primit un sistem de propulsie alcătuit din două motoare electrice, care începând cu anul 2023 va fi folosit pentru bolizii DS din Formula E. Motorul de pe puntea față dezvoltă 340 CP, iar cel de pe axa spate 475 CP. În aceste condiții, accelerarea de la 0-100 km/h durează aprozimativ 2 secunde.
Nu putem vorbi aici despre o autonomie mare, din momentul în care sistemul electric de propulsie este alimentat de o baterie de 25 kWh. Acumulatoarele sunt închise într-o cutie din carbon-aluminiu, plasată în spatele scaunelor și echipată cu un sistem de răcire prin imersie, adică celulele sunt scufundate într-un lichid neconductiv.
DS Automobiles intenționează să înceapă testarea prototipului până la sfârșitul lunii februarie. În viitor, E-Tense Performance va fi utilizată pentru a testa noile tehnologii și soluții, care vor fi apoi implementate ulterior pe vehiculele electrice de serie ale mărcii franceze. În ceea ce privește supercarul în sine, acesta nu va ajunge vreodată să fie comercializat.