Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare
De Inna | 26 Noiembrie, 2024
Porsche reconsideră strategia de electrificare și ia în calcul dezvoltarea de noi motoare termice pentru modelele viitoare, chiar și pentru cele proiectate inițial ca fiind exclusiv electrice. Schimbarea vine pe fondul cererii scăzute pentru vehicule electrice, semnalată de o scădere globală de 50% a vânzărilor lui Taycan în al treilea trimestru al acestui an.
Planul inițial al mărcii germane era ca 80% din vânzările globale să fie generate de modele electrice până în 2030. Totuși, ajustarea recentă a obiectivelor arată o reevaluare a priorităților pentru a menține relevanța pe piață și a răspunde mai bine cerințelor clienților.
Lutz Meschke, directorul financiar al Porsche, a confirmat că marca intenționează să păstreze motorul termic mai mult timp decât era planificat inițial. În plus, Porsche analizează posibilitatea de a oferi variante cu motorizări pe benzină sau hibride pentru viitoare modele electrice.
"Luăm în considerare introducerea unor motorizări hibride sau termice pe modele concepute inițial pentru a fi electrice. Suntem în mijlocul unor decizii conceptuale, dar un lucru este cert: motorul termic va rămâne relevant pentru noi", a declarat Meschke.
Un exemplu al noii direcții ar putea fi viitorul SUV cu trei rânduri de scaune, cunoscut sub numele de cod K1, planificat pentru lansare până la sfârșitul acestui deceniu. De asemenea, motorizările modelelor existente, precum Cayenne și Panamera, vor beneficia de actualizări pentru a rămâne competitive.