Ferrari ia în calcul revenirea la transmisia manuală pentru modelele de colecție

De Inna | 9 Aprilie, 2025
După o absență de peste un deceniu, Ferrari analizează posibilitatea reintroducerii cutiei de viteze manuale pe unele dintre modelele sale exclusive, produse în ediții limitate. Informația vine în contextul unui interviu recent acordat de Gianmaria Fulgenzi, director responsabil pentru dezvoltarea produselor în cadrul companiei, pentru publicația Carsales din Australia.
Ultima apariție a unei transmisii manuale pe un model Ferrari datează din 2012, când roadsterul California oferea această opțiune. De atunci, toate vehiculele produse de constructorul italian, fie modele de serie, fie ediții speciale, au fost echipate exclusiv cu transmisii automate cu dublu ambreiaj.
În discuția cu jurnaliștii australieni, Fulgenzi a explicat că Ferrari se apropie de limitele fizice ale performanței în ceea ce privește accelerația și comportamentul dinamic al mașinilor sale. Spre exemplu, modelul SF90 XX accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2.4 - 2.5 secunde, un timp comparabil cu cel al monoposturilor de Formula 1. Oficialul a subliniat că, la astfel de niveluri de performanță, experiența de condus devine solicitantă fizic, ceea ce nu se potrivește întotdeauna cu așteptările tuturor clienților.
Citește și: Ferrari crește prețurile în SUA ca reacție la noile tarife de import
Pe fondul acestei realități, ideea revenirii la o cutie manuală este văzută ca o modalitate de a oferi o experiență mai puristă, mai analogică, accentuând plăcerea de a conduce și interacțiunea directă cu mașina. Potrivit lui Fulgenzi, o astfel de soluție ar putea fi implementată pe un viitor model din seria Icona, gamă care omagiază istoria mărcii și include creații precum Monza SP1, Monza SP2 și Daytona SP3.
Reprezentantul Ferrari a menționat că cererea pentru transmisii manuale din partea colecționarilor și pasionaților este în creștere, iar dacă marca va merge în această direcție, modelele echipate cu astfel de transmisii ar putea beneficia de motoare cu cuplu moderat, pentru a face condusul mai plăcut și mai accesibil în condiții de trafic real.
„Există un loc în gama Ferrari pentru o transmisie mecanică, dar numai dacă aceasta se potrivește cu spiritul mașinii respective. Nu este vorba despre viteză maximă sau timpi pe circuit, ci despre emoția pe care o oferă un condus autentic”, a concluzionat Fulgenzi.