FRANKFURT 2015: Audi loveşte dublu cu S4 Sedan şi S4 Avant

De Redactor AE | 16 Septembrie, 2015
În cea de a doua zi a salonului auto internaţional de la Frankfurt, Audi a decis să se impună cu două noi premiere, S4 Sedan şi S4 Avant. Ambele modele împart acelaşi motor şi urmăresc acelaşi scop, să domine segmentul sedanurilor sport compacte.
Sub capota lui S4 este instalată unitatea V6 de 3.0 litri, turbo-aspirată, ce livrează în jur de 354 cai putere şi 500 Nm de cuplu motor. Rezervele de putere ale benzinarului sunt guvernate de transmisia tiptronic etajată în opt rapoarte într-un mod cât mai eficient posibil, astfel că şi accelerarea de la zero la prima sută la oră durează cam 4.7 secunde, iar cu acceleratorul la podea se poate atinge viteza maximă de 250 km/h, limitată electronic bineînţeles.
Tipic pentru un S4 este sistemul de tracţiune integrală quattro doar că pe lângă acesta, Audi a instat şi un diferenţial central cu alunecare limitată. În condiţii "normale" acesta trimite 60% din puterea motorului către puntea spate, iar în caz de necesitate raportul se poate schimba în favoarea punţii faţă cu până la 70% sau către roţile spate cu până la 85%.
Vorbind despre caracteristici tehnice este bine de menţionat consumul mixt de carburanţi, declarat de oficialii Audi. Cei din urmă susţin că noul S4 întrebuinţează în jur de 7.4 litri/100 km, asta chiar dacă maşina cântăreşte în jur de 1.630 de kg (sau 1.675 Avant).
Diferenţele dintre un A4 şi un S4 nu se limitează însă doar la performanţe. La nivel exterior S4-le este trădat nu doar de inscripţiile versiunii dar şi de jantele de 18 inch (opţional 19), garda la sol mai mică cu 23 de mm şi bodykit-ul agresiv compus din barele faţă/spate restilizate, praguri laterale puţin mai evazate, un eleron mic pe capota portbagajului, dar şi flanşele sistemului de evacuare. Interiorul este tapiţat cu piele Nappa şi Alcantara, iar de aici nu lipsesc scaunele sport cu susţinere laterală pronunţată, logo-urile S4 dar şi inserţiile din aluminiu. Pentru extra-cost, Audi oferă faruri cu matrice LED, head-up dispay şi alte jucării "obligatorii" pentru un pasionat de maşin sport.