Galerie FOTO: Află tot ce trebuie să ştii despre noul BMW Seria 5 G30 şi când acesta va fi prezentat în Moldova
De Redactor AE | 13 Octombrie, 2016
În caz că nu aţi obosit să tot descifraţi imaginile teaser lansate de BMW, vă invit acum să vizualizaţi o amplă galerie cu pozele celui mai nou Seria 5. Aflaţi totodată şi cele mai importante detalii despre rivalul lui Mercedes-Benz E-Class.
Pentru succesorul lui F10, reţeta de succes arată în felul următor: tehnologii împrumutate de la Seria 7, motorizări noi şi un design foarte fresh, inspirat pe alocuri de vechiul Seria 5. Ce aduce mai special generaţia a şaptea a sedanului aflaţi în cele ce urmează.
Designul maşinii, este nu doar că mai atractiv şi mai dinamic, dar şi aerodinamic, având un coeficient Cx de numai 0.22, astfel considerat a fi cel mai bun în acest segment. O altă noutate bună este faptul că Seria 5 şi-a redus masa totală cu circa 100 de kilograme, graţie programului de slăbit Efficient Lightweight, ce presupune utilizarea aluminiului şi a oţelului de înaltă rezistenţă. A crescut în schimb volumul portbagajului, ce-i drept cu numai 10 litri comparativ cu generaţia precedentă, creştere guvernată de mărimile maşinii care înscrie 4953 mm în lungime, 1868 mm lățime și 1466 mm înălțime.
La nivel de tehnologii şi dotări opţionale trebuie trecut sistemul xDrive şi Integral Active Steering care conectează roţile punţii spate pentru un plus de manevrabilitate. În echiparea standard sunt incluse blocurile optice LED, însă distribuţia de variabilă a fasciculului luminos, adică farurile adaptive cum mai sunt numite în popor este inclusă pe listă doar ca opţiune, la fel ca şi BMW Selective Beam.
Bavarezii promit un interior mai silenţios, graţie materialelor de izolare fonică de generaţie nouă şi chiar un parbriz care poate bloca zgomotele exterioare. De confortul pasagerilor se vor ocupa scaunele reglabile electric, cu funcţii de ventilare, încălzire şi masaj (opt tipuri de masaj). Iar pentru cei mai lenoşi există sistemul de recunoaştere a comenzilor vocale, pe lângă sistemul de recunoaştere a gesturilor, care a debutat pe noul Seria 7. Cu toate astea germanii au păstrat funcţia tactilă a display-ului central ce se laudă apropo cu o diagonală de 10.25 inch.
Sistemul Head-up Display a ajuns la a treia generaţie şi se prezintă mult mai bine, cu o interfaţă nouă şi cu până la 70% mai mult spaţiu de afişare. Pilotul automat, oferit opţional poate păstra distanţa şi banda de rulare la viteze de până la 210 km/h. Acesta poate funcţiona în paralel cu sistemul Intelligent Speed Assist (forțează pilotul automat să respecte limitele de viteză), Crossing Traffic Warning (atenționează șoferul care se apropie de o intersecție că o mașină de pe drum secundar nu acordă prioritate), protecție pentru coliziunile laterale și detectare a pericolelor de pe drum cu ajutorul unei rețele inteligente.
O altă tehnologie despre care se vorbea încă de la bun început, este sistemul de parcare automată cu ajutorul cheii de contact, inovaţie care din nou, a debutat în premieră pe Seria 7. Există și funcțiile Park Now (rezervă și achită locuri de parcare), On Street Parking Information (găsește locuri de parcare libere pe stradă) și, bineînțeles, Parking Assistant (parchează singur mașina) BMW Connected Onboard sincronizează calendarul șoferului cu navigația și poate oferi informații relevante privind destinația.
Pentru mai multă siguranţă, poţi accesa funcţia Remote 3D View, care îţi permite să vizualizezi împrejurimile mașinii direct de pe telefonul mobil. Nu mai vorbim deja de suportul Android Auto și Apple CarPlay pentru telefoanele mobile inteligente sau încărcarea bateriilor smpartphone-ului tău în regim wireless. Iar pe partea cu muzicuţa avem sistemul Bowers & Wilkins Diamond de o capacitate totală de 1400 watt.
În ce priveşte motorizările, aflaţi că cel mai eficient model va fi BMW 520d Efficient Dynamics Edition, care pretinde că are nevoie de numai 3.8 litri pentru a acoperi distanţa de 100 de km și va emite doar 102 g/km. Indiferent de versiunea aleasă, toate modelele sunt echipate cu transmisie automată Steptronic, etajată în opt trepte. Însă, de dragul excepţiei, versiunea 520d poate fi comandată și cu o cutie manuală.
BMW 530i, ascunde sub capotă acelaşi motor ca şi 730i, un benzinar de numai 2.0 litri volum dar care dezvoltă 252 de cai putere şi 350 Nm de cuplu motor pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1450 şi 4800 rpm. Consumă în jur de 5.4 litri la sută şi poate accelera de la zero la prima sută în 6.2 secunde. Iar cel mai puternic la ora actuală este modelul 540i, echipat cu unitatea de 3.0 litri ce pune la treabă 340 de CP şi 450 Nm, accesibili încă de la 1.380 rpm. Cu asemenea performanţe sprintul de la zero la prima sută este realizat în 5.1 secunde, iar consumul, dacă ar fi să îi credem pe cuvânt, ajunge la 6.5 litri.
Pe partea la diesel oferta pare a fi mult mai atractivă în special cu versiunea 530d de 265 CP şi 620 Nm. Acceleraţia de la zero la sută durează ceva mai mult, în jur de 5.7 secunde însă consumul este mai mic şi constituie 4.5 litri / 100 km.
După lansarea în producţia de serie, vor debuta noi versiuni şi motorizări ca 530e Performance cu 252 de CP şi 420 Nm, dar care poate circula şi în regim electric, pe o distanţă de 45 km, iar consumul mixt înregistrat va fi de numai 2.0 litri. Tot din oferta maşinilor de viitor face parte şi modelul M550i xDrive, dotat cu un V8 de 4.4 litri ce ţine în rezervă 462 de CP şi 650 Nm. Performanţele acestuia sunt măsurate printr-o acceleraţie de la zero la prima sută în numai 4 secunde iar viteza maximă este limitată electronic la pragul de 250 km/h.
În Moldova noul model va debuta în luna ianuarie iar importatorul oficial, AutoSpace S.R.L. are comandate deja două maşini, una pe motorină şi cealaltă un benzinar!