Gaz 3101, singura Volga care putea concura cu Mercedes-Benz!

De Andrei Tabuica   |  5 Noiembrie, 2016

Distribuie :

Volga Gaz-3101 a fost concepută în 1973 și avea ca scop înlocuirea modelul Gaz-24. Mai mult, noul model trebuia să fie un reper în clasa sa, atît pentru piața europeană cît și cea americană.

Lucrărle de proiectare asupra unui predecesor al renumeti Volga Gaz-24 au început în 1967, cu mult înainte ca modelul să apară pe piață! Noua generație trebuia să dispună de  motor V6, cutie de viteze automată, suspensie și interior noi. Toate acestea însă, pe modelul de serie Gaz-3102 nu s-au regăsit.

Gaz 3101

Prototipul Gaz-3101 dispunea de un design modern și frumos pentru acele timpuri. Mașina avea o formă pătrățoasă, multe elemente cromate la exterior dar și interior. Mai mult, conceptul dispunea de direcție asistată hidraulic, sistem de climatizare cu aer condiționat, cutie de viteze automată și multe alte gadgeturi inovatoare pentru acele timpuri.

Gaz 3101

Primul exemplar a fost construit la 15 decembrie 1973. Inginerii au acordat multă atenție designului exterior și detaliilor. Printre acestea merită de remarcat blocurile optice barele și  de protecție de formî pătrățoase, mainerelor portierelor și elementelor din crom care aveau ca scop să accentuieze apartenența clasei premium a mașinei.

Nu s-a uitat nici de interior, acesta merită aplauzele noastre! Inginerii au creat un bord nou care era ”întros” spre șofer, asemenea celor de la BMW. Astfel, cei de la Gaz vroiau să pună accent și pe partea ”sportivă” a mașinei. Anume acest bord doar că simplificat și mult mai urît a apărut pe versiunea de serie, modelul Gaz 3102. Cît pe ce să uit, ... peste 8 ani!

Gaz 3101 interior

 

Inițial, mașina avea sub capotă un motor V8 de 4,25 l volum, preluat de la camionul Gaz 53. Acesta livra 115 CP și prezenta o realizare pentru acele timpuri. Totuși, scopul inginerilor era altul, să monteze sub capotă un motor V6 de 3 l volum!

Noul propulsor a fost testat de ingineri încă la mijlocul anilor 60, a trecut cu brio toate verificările și trebuia să apară pe Gaz 24. Totuși, acesta nu a fost regăsit pe modelul de serie iar constructorii aveau mari speranțe că acesta va debuta pe modelul Gaz 3101. dar, nu a fost să fie, conducerea URSS a acordat prioritate Vaz-ului, astfel, toate resursele au fost direcționate uzinei din Toliati.

https://www.youtube.com/watch?v=ptoWlzX4EOg

 

Totuși, predecesorul conceptului Gaz 3101 a apărut în producția de serie sub indexul Gaz 3102 doar că abia în 1981, atunci cînd toate inovațiile implimentate în 1973 erau deja depășite. Mai mult, acesta a debutat într-o versiune mult mai simplă, mașina nu avea cutie de viteze automată, motor performant, sistem de aer condiționat și multe alte gadgeturi.

Conducerea URSS a decis că poporul sovietic se poate mulțumi și cu atît.

Recomandate:

Darea în exploatare a primei jumătăți a podului din str. M. Viteazul, prelungită cu o LUNĂ! - Photo
Sociale
Darea în exploatare a primei jumătăți a podului din str. M. Viteazul, prelungită cu o LUNĂ!

Epopeea podului din strada Mihai Viteazul pare să fie fără de sfârșit. Municipalitatea vine cu noi precizări ce ține de darea în exploatare a primei jumătăți a podului, care se află î

Inna
Dacă conduci în stare de ebrietate, alcoolică sau narcotică, ai putea rămâne fără permis pentru 10 ani! - Photo
Sociale
Dacă conduci în stare de ebrietate, alcoolică sau narcotică, ai putea rămâne fără permis pentru 10 ani!

În România, a fost adoptat un proiect de lege de către Camera Deputaților, care presupune că șoferii prinşi cu alcoolemie mai mare de 0.8/mie sau drogaţi, nu vor mai redobândi p

Inna
Permisele de conducere eliberate în Moldova și Spania - recunoscute reciproc! Ce anunță Executivul - Photo
Sociale
Permisele de conducere eliberate în Moldova și Spania - recunoscute reciproc! Ce anunță Executivul

Astăzi, 15 mai, a fost votată o nouă decizie în cadrul ședinței Guvernului. Cabinetul de miniștri a votat pentru recunoașterea reciprocă a permiselor de conducere eliberate de Republica Moldova

Inna