Genesis continuă ofensiva cu noul model G80. Oare ce zic germanii?
De Redactor AE | 6 Martie, 2020
După Genesis GV80, SUV-ul de lux al coreenilor, iată că a fost dezvăluit și ”partenerul său de război”, sedanul cu alură de coupe și un design ce aduce un tribut mașinilor clasice și elegante, noul G80.
Eleganță atletică, astfel îl descriu cei ce au dat viață lui G80. Un model cu adevărat de lux, care vine cu un mesaj important pentru automobiliștii din toată lumea, există LUX și dincolo de Audi, BMW sau Mercedes-Benz. Iar analizând imaginile noului model, fără nici un tatuaj pe inimă cu alt brand, trebuie să recunoaștem că are elemente de ”viță nobilă”.
Chiar dacă nu are o istorie la fel de bogată precum germanii sau britanicii de la Bentley, totuși Genesis reușește cumva să combine elemente importante din ambele lumi. Tehnologii noi, sisteme de siguranță, materiale de finisare de calitate înaltă, motorizări performante și, cel mai important din punctul meu de vedere, un limbaj de design fluent, ușor și cumva mai romantic.
S-au refuzat de concepte futuriste spre care aleargă toți și nici măcar nu ascund acest lucru. Dimpotrivă, producătorul menționează că a vrut să păstreze ”eleganța mașinilor clasice, din trecut”. Asta chiar dacă, forma mașinii v-ar putea aminti de A7 Sportback, totuși liniile caroseriei sunt mult mai domole și plăcute ochiului, în special dacă ți-ai iritat retina cu tot felul de prototipuri ascuțite.
Faptul că împrumută în mare parte stilistica lui GV80 la fel, nu este deloc întâmplătoare. Aici mă refer la blocurile optice spate, blocurile optice față, grila radiatorului, sau forma jantelor, care au rolul de a înfrăți și mai mult cele două modele, dându-ne de înțeles că au același scop să intre peste germanii din clasa premium.
Priviți și interiorul. Tapițerie din piele, bi-coloră, sistem de infotainment cu un display de 14.5 inch pe diagonală, elemente din crom și aluminiu polișat, inserții din lemn, cusuturi distincte și selectorul cutiei de viteze rotativ, toate sunt venite din universul mașinilor de lux.
Nici la motorizări nu s-au zgârcit. Spre deosebire de nemți, G80-ul în versiunea de bază este echipat cu un motor de 2.5 litri și 300 de cai putere, urmat de un V6 de 3.5 litri cu 370 de CP. În anumite țări, va fi disponibilă și varianta cu motor de 3.0 litri diesel, capabilă de 278 PS și 589 Nm de cuplu motor.