Hartge F1 este singurul Mercedes-Benz W124 cu motor de BMW M5, construit în anii 90 și scos la licitație!

De Redactor AE   |  19 Martie, 2020

Distribuie :

Hartge ”s-a născut” în 1971, în Merzig, cu o singură idee în minte, de a instala motoare foarte puternice în mașini compacte de la BMW. Astfel se explică și apariția multor Frankensteini de-a lungul istoriei companiei.

Hartge a împins sau mai bine zis a ignorat dintotdeauna orice limită și s-au focusat doar pe putere și performanță, designul nefiind chiar cea mai puternică latură a lor. Or mai bine zis aspectul estetic era cel puțin neglijat.

În 1985, la 14 ani de la fondare, Hartge a reușit să obțină statutul de constructor/producător, iar la acea vreme crease o mulțime de mașini, scumpe, neobișnuite, dar foarte puternice.

Frații Hartge erau specializați în BMW-uri și doar BMW-uri recunoșteau. Cum se face că pe mâna lor a ajuns un Mercedes-Benz E300 W124 nu se știe, dar cert este un lucru, mult timp mașina nu a putut sta nemodificată. Motorul de 180 de cai putere a fost aruncat la scurt timp și înlocuit cu ceva mai puternic, mult mai puternic!

Sub capota lui E300 a fost instalat motorul de pe primul BMW M5, în caroseria E28, cunoscută sub codul de nume M88/3 și care se regăsește deasemenea pe celebrul 635CSi. În stock, acest motor dezvolta 286 PS și 340 Nm în ultima sa versiune de modernizare. Era anul 1988, iar la acele vremuri acest motor era practic dintre cele mai performante.

Volumul camerelor de ardere a fost mărit, astfel că în final motorul avea 3.535 cmc în loc de 3.453 cmc. Un adaos nesemnificativ, dar alături de alte modificări adiționale, benzinarul cu șase cilindri în linie putea livra deja 330 de PS! O diferență enormă de la 180 CP cât avea de fabrică mașina.

Împreună cu motorul, a intrat și transmisia, tot de pe BMW, iar pentru a-l face și mai apropiat de bavareze, Hartge au instalat suspensia sport Bilstein. În rezultat au dat naștere încă unui monstru, un Frankenstein, un lup în piele de oaie și o mașină care devenise subiectul tuturor revistelor auto. Încă un supercar killer, dar cu inimă de BMW.

Mașina apropo, a fost găsită recent la o dezmembrare, de unde și-a urmat drumul spre casa de licitații RM Sotheby's și așteaptă să fie vândută.

Proprietarul de acum a păstrat cât mai intact automobilul, pentru a le oferi fanilor brandului plăcerea de a recondiționa de unii singuri, fiecare piesă.