Hyundai Motor Group va renunța la motoarele V8 până la finele anului curent

De Sergiu   |  14 Iunie, 2021

Distribuie :

Curentul downsizing-ului afectează practic fiecare constructor de automobile de pe piață. Toyota a anunțat cu un an în urmă planurile de a renunța la propulsoarele V8 în noile modele. Acum, vine rândul celor din Grupul Hyundai să renunțe la cel mai puternic motor cu combustie internă din gama actuală. 

Dezvăluite pentru prima dată în anul 2008, primele motoare V8 din seria actuală Tau aveau 4.6 litri volum și erau instalate în modele precum Hyundai Genesis și Kia Mohave.

Versiunea regândită a motorului, de 5.0 litri volum este încă utilizată în prezent. Cu toate acestea, lista modelelor echipate cu aceste motoare devine tot mai scurtă. Sedan Genesis G80 și modelul înrudit Kia K9/K900 facelift nu îl mai primesc. Astfel, doar modelul Genesis G90 mai poate fi comandat cu acest motor, dar se pregătește să renunțe la acesta până la finele acestui an.

Noul Genesis G90, care va debuta în viitorul apropiat, va reprezenta o etapă importantă în strategia Hyundai - renunțarea la motorul V8. De fapt, totul sugerează că versiunea actualizată a sedanului coreean va utiliza un V6 twin-turbo de 3.5 litri volum sub capotă, capabil să dezlănțuie o putere totală de 380 CP: asta ar însemna că versiunea actuală a Genesis G90 ar fi ultimul model produs de marca coreeană cu un V8 ascuns sub capotă.

Hyundai Motor Group nu este singurul gigant automotive care se îndepărtează de agregatele V8 în produsele sale, cu modele din întreaga industrie, de la Toyota Land Cruiser 300 la viitorul Mercedes-AMG C63 renunțând la propulsoarele cu opt cilindri.

Hyundai va reduce cu 50% gama modelelor echipate cu motor cu ardere internă
Grupul Hyundai anunță că a decis să înjumătățească numărul de modele din ofertă care sunt livrate clienților cu motoare diesel și pe benzină. O astfel de decizie vizează creșterea numărului
AutoExpert