Iată cum îşi imaginau designerii Mercedes-Benz, automobilele anilor 2000!

De Redactor AE   |  30 Martie, 2017

Distribuie :

Majoritatea constructorilor auto, prezenţi la Salonul Auto de la Frankfurt din anul 1981, s-au axat pe siguranţă, dezvăluind maşini cu un design mult mai domol, mai puţin ascuţit şi periculos şi implicit mai aerodinamice. Şi doar Mercedes, s-a evidenţiat cu un prototip care încerca să răsundă la o întrebare mai delicată.

Cum vor arăta maşinile anului 2000? Şi răspunsul se prezenta în forma acestui concept botezat foarte sugestiv Auto 2000. Pe lângă chestiunea legată de design, Mercedes-Benz era preocupat să ghicească şi ce tehnologii vor folosi constructorii auto din era imediat următoare. Iar dDin acest punct de vedere, toate ideile inginerilor şi designerilor au fost transpuse pe acest prototip cu succes.

Vehiculul a ieşit, să zicem, extrem de neobişnuit. Garda la sol micşorată, ampatament mărit, un design "lins", cu elemente auxiliare ascunse şi integrate în caroserie şi un spoiler ce ia forma din hayon, astăzi de nelipsit pe unele maşini hybrid. Observaţi că din primile încercări Mercedes a ţintit unde trebuia. La interior, nemţii au pus accent pe display-uri digitale, astăzi deja o obişnuinţă, dar pe atunci un know-how adevărat.

Şi gama de motorizări vorbea de un salt uriaş în viitor. Pentru început, Mercedes-Benz elabora-se doar o singură versiune, echipată cu un V8 de 3.8 litri, ulterior însă, guvernul, aflând despre proiectul ambiţios, a intervenit cu o sumă de bani impresionantă şi astfel au apărut încă două unităţi, dintre care una pe diesel.

V8-ul, era dotat cu un sistem inovator, care tăia alimentarea cu carburanţi pentru 4 cilindri, atunci când acest lucru era posibil sau, mai bine zis, nu era necesară toată puterea motorului, în condiţii de oraş sau la viteze constante, mici, pe autostradă. Datorită coeficientului aerodinamic de numai 0.28 Cx, dar şi motorului "inteligent", consumul obţinut în condiţii reale, era de numai 9.3 litri la sută!

 

Recomandate:

Se schimbă permisele de conducere. Apare „modelul 2025”, cu design modern și nivel sporit de securitate - Photo
Noutăți
Se schimbă permisele de conducere. Apare „modelul 2025”, cu design modern și nivel sporit de securitate

În curând, șoferii din Republica Moldova vor primi un nou tip de permis de conducere, denumit „modelul 2025”. Documentul vine cu un aspect vizual actualizat și măsuri de s

Inna
China inaugurează cel mai înalt pod din lume: Huajiang Grand Canyon Bridge, o minune inginerească și turistică - Photo
Noutăți
China inaugurează cel mai înalt pod din lume: Huajiang Grand Canyon Bridge, o minune inginerească și turistică

China continuă să surprindă prin proiectele sale inginerești de proporții. Pe 28 septembrie curent, a fost inaugurat Huajiang Grand Canyon Bridge, o structură colosală ce a intrat direct în

Inna
Bentley pregătește o surpriză exclusivă: Continental GT primește o versiune extremă, cu un nume legendar - Photo
Noutăți
Bentley pregătește o surpriză exclusivă: Continental GT primește o versiune extremă, cu un nume legendar

 Bentley anunță o nouă variantă de top pentru Continental GT și publică un teaser care dezvăluie câteva detalii despre designul său sportiv. Deși oficialii nu au confirmat încă de

Inna
Revoluție la BMW: prima fabrică auto din lume conectată direct la o conductă de hidrogen - Photo
Noutăți
Revoluție la BMW: prima fabrică auto din lume conectată direct la o conductă de hidrogen

BMW marchează o premieră mondială în industria auto. Începând cu 2027, uzina constructorului din Leipzig, Germania, va fi prima unitate de producție auto conectată la o conductă de h

Inna
Honda pregătește „surprize” electrice: două modele noi vor debuta la Salonul de Mobilitate din Japonia - Photo
Noutăți
Honda pregătește „surprize” electrice: două modele noi vor debuta la Salonul de Mobilitate din Japonia

Honda a anunțat oficial că la ediția din această toamnă a Salonului de Mobilitate din Japonia, fosta denumire a celebrului Salon Auto de la Tokyo, vor fi prezentate două vehicule electrice c

Inna