Îți reamintim cinci reguli de care să ții cont în această vreme!

De Redactor AE   |  13 Decembrie, 2020

Distribuie :

Ceață, gheață, sau polei? Încă nu le avem pe șosea, dar deja avem numărul de accidente în creștere. Asfaltul este umed, aderența roților a scăzut considerabil, a apărut și ceața, iar șoferii sunt la fel de grăbiți și încă nu și-au adaptat stilul de condus. 

Pe drumurile din țară și în Chișinău îndeosebi, se întâlnesc două categorii de șoferi, cei care conduc cum pot și ceilalți - cum vor. Unii mimează condusul regulamentar, cu 39 km/h, astfel crează condiții potrivite pentru cozi și ambuteiaje, iar din spatele lor vin cei mai ”grăbiți” care încearcă să își facă loc printre marea de șoferi încetiniți de ”!”, blocați cu ochii în smartphone, sau speriați de ce se întâmplă și ce văd. 

E haos, și asta o știm cu toții. Iar în acest haos, probabilitatea să comiți un accident este destul de mare, îndeosebi în acest început de iarnă. Și dacă pe restul nu-i schimbi, atunci asigură-te că cel puțin tu, ai întreprins toate măsurile necesare, pentru a ajunge în siguranță la destinație. 

1. Echipează mașina cu anvelopele potrivite
Nu doar anvelope de iarnă, ci anvelope BUNE! Acestea vor face diferența între oprit la timp și în siguranță și un accident în care cel mai bun și fericit caz va fi doar o pagubă materială. Lucrurile însă pot fi și mai grave de atât. Nici un sfat nu te va ajuta mai mult decât roțile potrivite!

2. Păstrează distanța, nu doar aia socială.
Condusul bară la bară este caracteristic pentru orașele aglomerate, însă acest obicei îți poate juca festa pe timp de iarnă, atunci când drumul este lunecos sau vizibilitatea redusă. Orice clipă de neatenție și o frânare întârziată or bruscă îți va strica ziua!

3. Fii precaut în curțile blocurilor sau străzile mai puțin circulate
Asfaltul negru și aproape curat, poate fi acoperit de fapt cu un strat foarte subțire de gheață, polei, care nu îți dă luciul obișnuit și te poate păcăli ușor. 

4. Noaptea, este chiar mai periculos decât ziua
Deși pe timp de noapte, numărul de automobile pe șosele este mai mic, condițiile meteo sunt cele de care trebuie să ții cont mai mult decât de colegii de trafic. Deloc surprinzător, noaptea și dimineața devreme au loc cele mai multe accidente. 

5. Folosește ambele mâni!
Volanul poate fi rotit mai rapid cu două mâni, iar în evitarea unui obstacol exact asta îți dorești, să reușești. Și nu doar pentru a ocoli, ci și pentru a reuși să revii pe banda ta, evitând un alt impact, sau pentru a redresa automobilul scăpat de sub control. 

În concluzie, micșorează viteza, dar fără să jenezi tot traficul auto din spate. Fii mai prudent, dar nu te du în extremă, rulând cu viteză mult mai mică față de limita legală nu faci decât să creezi altora condiții să te depășească agresiv sau să comită și ei greșeli la rândul lor. Redu viteza din timp, până la oprire, fără să frânezi brusc. Păstrează distanța suficientă pentru reacție, frânare, evitare obstacol și desigur, începe totul cu anvelopele bune!

Ești la prima achiziție de anvelope de iarnă? Iată ce trebuie să cunoști despre indici și marcajele acestora
Ce să cumperi? Ce alegi? Care sunt cele potrivite? Indiferent de categoria de preț, trebuie să alegi anvelopele în funcție de ce îți cere producătorul, sau, ținând cont de condițiile de exploatare sa
AutoExpert
Chiar dacă ești echipat cu anvelope de iarnă, tot poți primi o amendă pe timp de ninsoare!
Haideți să recunoaștem, nu toți automobiliștii își echipează mașina cu anvelope de iarnă pentru că sunt preocupați de siguranța lor. Există o bună parte care refuză să creadă în aderență p
AutoExpert
Ce alegem pentru iarnă? Anvelope mai late sau înguste? Vezi explicația VIDEO
Îmi vine greu să numesc timpul de afară - iarnă. Dar în speranța că lucrurile se vor schimba, măcar în primăvară și până la umră vom avea parte de zăpadă, iată că am găsit încă un material util.
AutoExpert
A fost publicată lista celor mai bune și celor mai rele anvelope pentru SUV-uri
Publicația germană a AutoBild a selectat 10 modele noi de anvelope de iarnă, de dimensiuni 225/55 R17 și le-a testat pe un SUV, pe diferite suprafețe cum ar fi: gheață, zăpadă, asfalt u
AutoExpert
UTIL: Poţi să circuli vara cu anvelopele de iarnă?
Pot conduce anvelope de iarnă pe timp de vară? Este întrebarea pe care și-o pun mulți șoferi în speranța de a economisi. Din păcate utilizarea anvelopelor de zăpadă pe tot parcursul anului nu este rec
AutoExpert

 

 

Recomandate:

Ferrari Enzo va avea anvelope noi! Pirelli a început producția de anvelope dedicate - Photo
Noutăți
Ferrari Enzo va avea anvelope noi! Pirelli a început producția de anvelope dedicate

Producătorul italian de anvelope anunță despre începutul producției anvelopelor dedicate modelului Ferrari Enzo. Vizual, acestea vor fi identice cu cele de acum 22 ani, noutatea este că acestea

Inna