Îți sunt colegi de trafic, dar nu știi practic nimic despre ei, șoferii de Ambulanțe!

De Redactor AE   |  13 Septembrie, 2019

Distribuie :

Îi vedem deseori în oraș, poate chiar mai des decât ne-am fi dorit, iar prezența acestor mașini mereu în alertă, nu are un mesaj bun de transmis.

În spatele acestor sirene și lumini albastre, care mereu caută să te ferească din drum, se află tot oameni, suflete ca și noi - sunt șoferii de ambulanțe, despre care majoritatea dintre noi, nici habar nu avem. Însă și ei au dreptul să fie auziți, înțeleși, respectați și apreciași chiar dacă au acceptat să vorbească despre munca lor numai sub protecția anonimatului.

Redacția News Maker a realizat un amplu material despre șoferii de ambulanțe, pe care am plăcerea să îl împărtășesc cu voi.

Aflați că pentru a te angaja șofer de ambulanță nu ai nevoie de foarte multă școală. Criza de cadre îi obligă pe cei din sistemul medical să accepte orice voluntar practic. Însă cu toate astea, în rândul angajaților, majoritatea posedă cam toate categoriile de condus în permis.

Pentru un salariu modest, șoferul angajat are obligațiunea de a întreține mașina curată și, uneori, îi ajută și pe medici să transporte pacientul la mașină. Muncesc câte 24 de ore, începând cu ora 8 dimineața. După o zi de muncă, ar trebui să urmeze două zile de odihnă însă din cauza lipsei de șoferi, deseori sunt rechemați la o nouă tură.

Asta le aduce unora dintre ei și un bonus la salariu, însă cu un risc enorm - supraoboseală. Aici se adaugă și condițiile foarte dificile de lucru. Șoferii sunt practic lipiți de scaune, tot timpul îl petrec la volan, uneori nu apucă nici să mănânce la amiază, de mers la baie nici vorbă nu încape. Fie rabdă, fie poartă o sticlă cu ei...

Atunci când sunt la ”bază”, pot beneficia de confortul unei mici bucătării, pentru a-și prepara un ceai sau pentru a încălzi mâncarea, însă se întâmplă mai rar să profite de o pauză în parcarea unde își au sediul.

Cândva, spun șoferii, aveau pauza de masă, însă de vreun an de zile acest beneficiu a fost anulat. Odată ieșit în tură, angajații serviciului de ambulanțe se întorc abia noaptea.

Norocoși sunt cei care conduc mașini mai moderne, echipate cu sistem de aer condiționat. Însă marea majoritatea circulă pe mașini vechi, în care nici măcar apă de băut nu au tot timpul, iar cu temperaturile din această vară salonul mașinii se transformă în saună. Se plâng șoferii și pe pacienți...nu puține au fost cazurile când ambulanțele se grăbesc să ajungă la un pacient care de fapt nu are nici o situație gravă, ci doar ”nu poate adormi”...

Există desigur și chemări false, care la fel le fură timp prețios și forțe. Îi cam lasă puterile pe mulți dintre ei. Vedeți și singuri în oraș, cât de atenți sunt șoferii la mașinile cu girofar și sirena inclusă, unii nici măcar după ce le văd în oglinzi sau lângă ei tot nu înțeleg ce au de făcut și își caută liniștiți de drum.

Bărbații acuză constant probleme de sănătate, în special afectată este vederea și calitatea somnului. Iar astea le primesc în schimbul unui salariu care începe de la 2.500 lei...

Poate ajunge până la 4000 de lei, dacă șoferii acceptă să muncească mai multe zile decât au prevăzute în program, în weekend, ori de sărbători, iar pentru orele în plus de obicei se mai adaugă vreo 700 de lei...Este extrem de puțin, dar nu au de ales, nimeni nu are nevoie de bărbați de peste 50 de ani...

De ce am ales să scriu asta? Pentru că îmi pasă! Pentru că știu că mulți îi vorbesc de rău și sunt tratați fără respect.
Fac apel la șoferii de pretutindeni, să fie mai vigilenți, mai atenți și mai înțelegători cu cei care se grăbesc să salveze viața cuiva, al unui apropiat de-al nostru!

Cedează trecerea, ești obligat prin regulament întâi de toate, apoi și prin bun simț. Ai putea fi chiar tu mâine, cel spre care se grăbesc să ajungă

Recomandate:

Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen - Photo
Noutăți
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen

 Conform unor surse din presa italiană, concernul german analizează opțiunea de a vinde Italdesign, casa de design renumită pentru colaborările sale legendare cu mari producători auto. Fondat

Inna
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale - Photo
Noutăți
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale

Toyota dezvăluie primele imagini cu noul RAV4. Astfel, niponii anunță debutul celei de-a șasea generații a celui mai bine vândut SUV din gama sa.Lansarea oficială este programată pentru 21 m

Inna
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027 - Photo
Sociale
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027

În urma unei decizii adoptate recent de Parlamentul European, constructorii auto vor avea timp până la sfârșitul anului 2027 pentru a se conforma obiectivelor intermediare de reducer

Inna
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia - Photo
Noutăți
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia

Nissan renunță la construirea unei noi fabrici de baterii pentru mașini electrice în Japonia, într-o decizie care semnalează o nouă etapă în procesul de restructurare globală al cons

Inna
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe - Photo
Noutăți
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe

Skoda lansează oficial versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe. Modelul aduce îmbunătățiri semnificative în materie de performanță, design și

Inna
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic - Photo
Sociale
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic

Peste 43.000 de încălcări ale regulilor de circulație rutieră au fost înregistrate în ultimele trei luni. Potrivit Poliției Naționale, încălcările au fost înregistrate&nb

Inna