Jaguar a expus la Geneva un XJ6 unicat! Aparține toboșarului Nicko McBrain, din trupa Iron Maiden
De Redactor AE | 14 Martie, 2018
După ce la Brabus am văzut o frumusețe de SL restaurat complet și cu zero kilometri parcurși, iată că o surpriză similară ne aștepta la standul britanicilor de la Jaguar Land Rover.
Aici, printre cele mai noi modele și premiere mondiale, a fost expus în toată splendoarea un Jaguar XJ6 cu anul de producție 1984. Mașina se poate lăuda nu doar cu o caroserie restaurată complet și un interior absolut fantastic ci și cu proprietarul său, care este nimeni altul decât toboșarul trupei de rock Iron Maiden, Nicko McBrain!
Asupra acestei mașini s-a lucrat peste 3.500 de ore, iar la restaurarea și modificarea după propriul gust, au participat designerul Wayne Burgess, alături de Jaguar and Land Rover Classic Works și nu în ultimul rând, însuși Nicko, după cerințele căruia au fost efectuate lucrările.
Vopseaua specială, noi bare față și spate, jante cu spițe și un diametru de R18 inch încălțate în anvelope Pirelli P Zero, clanțele portierelor, oglinzile, geamurile, chederele portierelor, toate acestea sunt absolut noi-nouțe. Și suspensia a suferit un upgrade esențial față de cea de uzină unde acum se găsesc printre altele chiar și amortizoare reglabile.
Din tehnologiile moderne sunt de menționat farurile cu tehnologia LED pentru lumina de zi, buton start/stop pentru motor, lacăt centralizat și telecomandă, lumini ambientale, sistem de navigație și un display touchscreen. Unele butoane au fost împrumutate de la amplificatorul Marshall, așa cum este totuși mașina unui muzician, iar asta înseamnă că și sistemul audio a fost îmbunătățit, nu însă fără să fie lucrată semnificativ izolarea fonică.
Mai mult burete, mai multă piele, inserții din lemn care să imite tobele lui Nicko și încă o sumedenie de detalii mărunte dar care îi conferă mașinii un confort sporit și o autenticitate inconfundabilă. Nu mai este un Jaguar XJ6 din 1984, restaurat, este unul îmbunătățit semnificativ, ceea ce în lumea auto se califică la termenul de restomod.
Cel mai plăcut pentru mine este faptul că sub capotă a rămas motorul vechi, original, un V8 de 4.2 litri, dar care a primit carburatoare noi de la E-Type și un sistem de evacuare cu patru finale, care îi garantează un sunet fermecător.