Jaguar CX16

De AutoExpert   |  7 Septembrie, 2011

Distribuie :

Jaguar C-X16 Concept preview Frankfurt 2011

Ei bine, de multă vreme se vorbeşte despre aducerea în actualitate a celebrului Jaguar E-Type, model iconic acum o jumătate de secol. Iar surpriza pregătită de britanici pentru Salonul Auto Frankfurt 2011 pare să fie exact răspunsul aşteptat de fanii mărcii: Jaguar C-X16 Concept.

Având un nume de cod cam complicat, la fel ca fabulosul Jaguar C-X75, prezentat anul trecut, la Salonul Auto Paris 2010, noul concept Jaguar C-X16 este o maşină sport foarte compactă, cu doar două locuri şi cu un motor de aproape 400 CP.

Probabil mulţi vor fi tentanţi, la prima vedere, să spună că Jaguar C-X16 prefigurează noua generaţie a gamei XK - nicidecum, acest concept este mai scurt, având 4,44 metri lungime, devenind astfel cel mai scurt model Jaguar construit după 1954. Conceptul se mai laudă cu o lăţime totală de 2 metri şi o înălţime de 1,29 metri, iar caroseria este realizată din aluminiu, pentru o masă cât mai scăzută.

Ampatamentul lui Jaguar C-X16 este destul de generos, având 2,62 metr - dar nu pentru a asigura un spaţiu bun celor din spate, deoarece acesta este un coupe cu numai două locuri. Pe lângă raţiunile de design, ampatamentul mai lung contribuie şi la o repartiţie ideală a maselor pe punţi, în proporţie de 50:50.

Sub capota maşinii regăsim un motor V6 dotat cu compresor mecanic, care se laudă cu o putere maximă de 380 CP şi un cuplu motor maxim de 450 Nm, transmisia făcându-se la roţile din spate, prin intermediul unei cutii secvenţiale cu 8 trepte.

Jaguar C-X16 se inspiră din Formula 1 şi mai propune un generator electric integrat în cutia de viteze, alimentat de la bateriile de 1,6 kWh, plasate în spatele scaunelor şi care sunt încărcate de un sistem de recuperare a energiei. Practic, acest sistem semi-hibrid este conceput ca o funcţie suplimentară de overboost.

La apăsarea unui buton de pe volan, maşina mai primeşte un surplus de 95 CP şi 235 Nm, aşa încât Jaguar C-X16 anunţă performanţe excepţionale: 0-100 km/h în circa 4,4 secunde, repriza 80-120 km/h în doar 2,1 secunde şi o viteză maximă de 297 km/h.

Jaguar C-X16 se doreşte şi o maşină sport cu tendinţe ecologice: poate rula în regim strict electric până la o viteză de 50 km/h (dar nu ştim pe ce distanţă), iar emisiile de CO2 se cifrează la 165 g/km (din nou, sunt omise valorile consumului de benzină).