Jeep a enumerat 15 lucruri care fac Wrangler-ul mai bun decât noul Ford Bronco
De Pavel | 24 August, 2020
Pe forumul american Bronco 6G au fost publicate cateva imagini în care este surprinsă o broșură pregătită de Jeep, care enumeră 15 avantaje a modelului Wrangler față de noul Ford Bronco. Aceasta este compusă din patru pagini și destinată dealerilor Jeep, pentru a învăța vânzătorii să fie capabili de o comparație clară și argumentată a celor două offroadere.
Marketingul agresiv se datorează faptului că, până de curând, Wrangler nu a avut concurenți pe piața nord-americană, iar debutul lui Bronco s-a dovedit a fi atât de impresionant încât primul lot de exemplare a fost cumpărat în câteva ore, iar firma Ford a trebuit să dubleze volumele de producție.
Printre cele 15 avantaje ale lui Wrangler față de noul Bronco se numără și câteva care nu pot fi contestate:
- prezența în gama Jeep a unui motor turbodiesel de 3.0 litri volum cu un cuplu de 599 Nm. Ford fiind echipat doar cu propulsoare benzinare, unde cuplul maxim nu depășește 542 Nm
- parbriz pliabil
- acoperiș disponibil opțional, acționat electric, care se ridică și coboară prin apăsarea unui singur buton
- o varietate mare în alegerea accesoriilor: pentru Bronco fiind disponibile peste 200 de opțiuni, iar pentru Wrangler, luând în considerare îmbunătățirile Mopar - peste 300
- disponibilitatea de a echipa modelul cu diferențialul spate Trac-Lok, care nu este oferit pentru Ford
- raportul total de transmisie record de 94.75:1 pe Ford Bronco este disponibil numai pentru versiunile de bază cu motoare în patru cilindri și cutie mecanică. Pe versiunile de tracțiune cu motor V6, transmisie automată și pachetul Sasquatch cu anvelope de 35 inch, Bronco oferă un raport de numai 67.8:1, cifră inferioară tuturor versiunilor Wrangler Rubicon
- debutul comercial programata pentru sfârșitul verii 2020. Prima versiune care va fi scoasă la vânzare va fi Wrangler 4xe echipat cu un sistem de propulsie hybrid
- posibilitatea de a comanda versiunea tunată din uzină Rubicon Mopar, cu anvelope de 37 inch și un lift de suspensie de 101 mm.
Alte caracteristici pe care le oferă marketerii Jeep ca beneficii sunt destul de discutabile și nu pot servi ca un argument solid pentru cumpărători:
- Wrangler are o suprafață mai mare a geamurilor
- geamurile pot fi demontate împreună cu ușa
- Wrangler are o punte mai robustă și poate fi mai ușor reparată, în timp ce Bronco oferă o suspensie independentă
- prezența unui fan club Wrangler și o întreagă listă de premii pe care offreoaderul a reușit să le strângă în ultimii doi ani
- o istorie de 80 de ani a lui Wrangler și producția continuă a SUV-ului iconic, în timp ce Bronco a lipsit din gamă aproape 25 de ani
Concernul Fiat-Chrysler nu a comentat apariția broșurii Jeep pe rețelele de socializare, în care Wrangler este comparat direct cu Bronco. Probabil broșura este inițiativa unei dintre reprezentanțele americane ale mărcii. Chiar și așa nu putem să nu observăm îngrijorarea FCA cauzată de premiera lui Bronco, care au prezentat în aceeași zi cu Bronco conceptul Rubicon 392, iar pentru Wrangler a fost operativ pregătită o actualizare.