Kreutzmann Carbonmanufaktur şi A8-ul Quattro. Operă de artă sau exces de carbon?

De Pavel   |  15 August, 2017

Distribuie :

Lumea tuningului auto nu se oprește doar la motoare cu sute de cai putere și mașini pregătite pentru curesele de drift. Mai nou, este cotat așa numitul curent de tuning "Stance", reprezentatul căruia, îl vedeţi chiar în imaginile de mai jos.

Ce presupune de fapt noţiunea de stance? Ei bine, acestea sunt mașini cu garda la sol foarte mică sau aproape egal cu zero, o așezare a roților cât mai aproape de aripă, modificarea suspensiei pe una reglabilă sau pe aer și nu în ultimul rând dotarea automobilului cu jante cât se poate de extravagante.

Mulți aleg să restaureze și să stilizeze mașini relativ vechi, care vor fi apreciate și admirate de o mulțime de oameni. Însă există și tabăra celor care aleg mașini moderne pentru tuning, numindu-le "young timer", precum este și acest Audi A8 quattro fabricat în 2004.

Limuzina este dotată cu un motor V8 de 4.2 litri volum, care indică o performanță de 335 cai putere. Un motor vechi și simplu, fără turbinele pe care deja suntem obișnuiți să le vedem la mașinile de lux cu motorizări mari. 80% din frumusețea automobilului, precum spunea Henry Ford, se datorează jantelor. În acest caz avem un set de jante neobișnuit de frumose și futuristice produse de compania Radi8. Mai exact este vorba despre modelul R8T12 poreclit ca "The Turbine Butcher" (Turbina Măcelarului), datorită designului care se aseamană cu o mașină de tocat carne.

Un sistem foarte important, care face ca jantele sus menționate să se încadreze cât mai aproape de aripi, este suspensia pe perne de aer. Un sistem sofisticat ce permite reglarea gărzii la sol, ce îţi ridică mașina la nivelul ei obişnuit, sau o pune pe burtă, transformând-o într-un obiect de admirație nemișcat.

Habitaclul este tapiţat în două culori, negru și roșu, însă materialul dominant în interior este carbonul. Volanul, torpedoul, consola centrală, chiar și inserțiile de pe uși care într-un A8 deobicei sunt confecționate din lemn, au fost înlocuite cu cele din carbon.

Graţie acestui proiect am aflat şi de compania Kreutzmann Carbonmanufaktur, care sunt responsabili de transformarea acestui A8 într-o navă spaţială.