Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze

De Inna   |  30 Iunie, 2025

Distribuie :

Deși industria auto se îndreaptă rapid spre electrificare, Lamborghini rămâne fidel motoarelor cu ardere internă. Marca italiană de supercaruri vede în combustibilii sintetici o alternativă viabilă și mai ecologică la benzina tradițională, capabilă să prelungească viața motorizărilor clasice.

Noua generație de modele Lamborghini va continua să pună accent pe performanța oferită de propulsia termică. Un exemplu clar este Temerario, succesorul modelului Huracan, al cărui motor este deja proiectat să funcționeze atât cu carburanți fosili, cât și cu combustibili sintetici, mai prietenoși cu mediul.

Rouven Mohr, directorul tehnic al Lamborghini, a declarat într-un interviu acordat publicației Car Expert din Australia, că tranziția completă la electrificare nu este încă suficient de convingătoare:

„Nu spunem că soluțiile sintetice sunt mai bune decât combustibilul clasic, dar pot fi salvarea motorului cu ardere internă. Am proiectat propulsorul noului model pentru a oferi performanțe remarcabile, indiferent de tipul de carburant”.

Mohr mai adaugă că Lamborghini nu intenționează să renunțe curând la motorizările termice, din motiv că acestea continuă să ofere o experiență emoțională pe care, în opinia sa, propulsia electrică încă nu o poate egala:

Publicul viitorului, obișnuit cu mașini electrice în viața de zi cu zi, ar putea redescoperi magia motoarelor clasice și ar spune: wow, motoarele cu ardere sunt fantastice”.

Deși primul model complet electric al mărcii este așteptat la sfârșitul acestui deceniu, filosofia Lamborghini rămâne centrat pe emoție, sunet și experiență pură de condus, lucruri greu de replicat de un motor silențios, oricât de eficient ar fi.

Recomandate:

Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite - Photo
Noutăți
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite

Lotus traversează o perioadă critică, cu rezultate financiare slabe și incertitudini legate de viitorul unităților sale de producție din Regatul Unit. În primele trei luni ale anului, compania a

Inna
Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA - Photo
Noutăți
Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA

Producția de automobile din Marea Britanie a atins, în luna mai, cel mai scăzut nivel din ultimii peste 70 de ani, potrivit datelor publicate de Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT)

Inna
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice - Photo
Noutăți
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD continuă expansiunea în Europa, printr-un nou proiect de 94 milioane de dolari în Ungaria. Compania intenționează să construiască o fabrică de

Inna
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software - Photo
Noutăți
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software

Germania pune bazele unei revoluții digitale în industria auto: Volkswagen, BMW și Mercedes colaborează pentru dezvoltarea unei noi generații de software.Trei dintre cei mai mari constructor

Inna
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026 - Photo
Noutăți
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026

Renumitul constructor italian Ferrari, sinonim cu performanța pe patru roți, pășește în premieră în domeniul curselor maritime prin dezvăluirea unui proiect ambițios: Hypersail, un iaht de

Inna