Mașina care uzina nu a făcut-o, BMW E31 836 CSL, și-a construit-o singur, un japonez
De Redactor AE | 10 Februarie, 2020
Dacă vă regăsiți printre fanii mărcii, înnebuniți după formele originale și care iubesc exclusiv doar ceea ce-a făcut uzina mamă, închideți pagina chiar acum. Dacă nu, e ok, citiți povestea unui 836 CSL, sună frumos!
BMW 836 CSL. Un model care nu a existat niciodată și care a apărut doar datorită curajului proprietarului mașinii. Omul nostru, din Japonia și-a construit propria versiune a lui E31, așa cum i-a plăcut și cum o vede el, perfectă. Ce-i drept, și-a atras și o mulțime de critici, dar proiectul oricum merită toată atenția.
A început totul cu ideea de a renunța la vechiul motor V12 de 5.0 litri, de sub capotă pe care l-a înlocuit cu un alt motor, tot vechi, dar legendar, din aceeași eră și care are de două ori mai puțini cilindri.
Este vorba despre motorul de M5 E34, cunoscut ca S38B36, cu un volum de 3.6 litri (de aici și denumirea 836 CSL), dar care era capabil să dezvolte în jur de 315 PS și 360 Nm. Motorul, împreună cu cutia și diferențialul autoblocant, i-ar fi redus greutatea totală a mașinii cu cel puțin 100 de kilograme.
Așa a început goana după kilograme în minus. Următoarele pe listă erau deja aripile din fibră de carbon, mult mai ușoare, dar și eliminarea sistemului de ABS! Până și bateria de acumulatori, a fost înlocuită cu una mai mică, pentru acele câteva kilograme.
Elemente de fibră de carbon găsești și sub capota mașinii, iar scaunele, or mai bine zis fotoliile din piele au cedat locul unor scaune sport de la Recaro. Merită menționată și evacuarea nouă, mai permisivă, mai ușoară, vopseaua specială și o bară față unicată, care finalizează practic capodopera japonezului.
În rezultat s-a născut 836 CSL, unde 8 este Seria, 36 sunt volumul motorului iar abreviatura CSL vine de la Coupe Sport Leichtbau, adică un coupe sport ușurat, masa totală fiind acum cam pe la 1590 de kilograme, în loc de 1855-1975 cât are un coupe obișnuit.