Mașină chinezească și 300.000 de km fără probleme? Au loc cele două în aceeași frază?

De Redactor AE   |  10 Aprilie, 2020

Distribuie :

Parcurs mare fără reparații la motor - este atuul mașinilor vechi de peste 20 de ani. În cazul celor moderne, sau mai proaspete de ani, această latură caracteristică deja se șterge ușor din obișnuința consumatorului.

Încet, încet, te vei obișnui cu motoare care au o durată de viață de maximum 150.000 de km, așa cum te-ai obișnuit să nu folosești periuța de dinți prea mult timp, să nu mai cârpești ciorapii rupți, să arunci încălțămintea purtată insistent, etc. Este era consumerismului și motoarele nu sunt excepție.

Pragul de 300.000 de kilometri, cândva, era limita de la care mașina abia îți începea a doua viață, la noi în Moldova. Cu 300.000 la bord, corectate cam pe la 180-220.000, erau aduse și vândute ca proaspete, care vor sluji până la alte 300-400.000 km fără reparații. Astfel în final un automobil ajungea să numere și 500.000 de km, fără intervenții la motor și fără ca proprietarul măcar să își dea seama de asta.

Astăzi să iei o mașină cu 300.000 la bord, corectată să arate pe bord cam vreo 150.000 este la fel de real, doar că nu ai garanția unui termen de exploatare la fel de mare.

Cum faci 300.000 km în termen restrâns de numai câțiva ani? Nimic imposibil - distanțe de minim 100-200 de km pe zi, în fiecare zi. Ok, și unde-i mașina chinezească cu așa parcurs?

Piața din Rusia, după cum probabil cunoașteți, găzduiește mulți reprezentanți ai industriei auto chinezești. De acolo și poți afla mai multe detalii despre vehicule Made in Chinae. Despre una din ele a scris ZR.ru, într-o expediție spre Belarus.

Un brand popular în Federația Rusă și în Belarus - Geely, este bine cunoscut și moldovenilor. Doar că la noi nu au reușit să se mențină prea mult pe piață. Erau totuși primile mașini ale chinezilor iar calitatea asamblării și fiabilitatea nu erau tocmai punctul lor forte.

Cu timpul însă inginerii din China și-au învățat greșelile și pas cu pas, au ajuns la standarde mai înalte și iată că au și primile succese înregistrate, dacă le poți nume astfel. Nu o să intru în toată povestea cu acel Geely Atlas care a reușit performanța de a aduna 386.000 de kilometri, pentru că sună prea mult a publicatate, ci voi face un rezumat scurt.

Atlas-ul face parte din flota de mașini de taxi a unei companii ce prestează servicii de transport. Aceeași companie mai are câteva modele Emgrand X7 cu parcurs de peste 500.000 km.

În imagini a ajuns exemplarul cu 325.540 km la bord, filmat în Belarus, unde de altfel și sunt asamblate câteva modele din gama Geely. Cum arată mașina, vopseaua, plasticul, butoanele, după o exploatare continuă, vedeți în pozele de mai jos.

Motorul de 2.0 litri și 139 de cai putere, instalat sub capota lui Atlas, necesită schimb de distribuție la fiecare 120.000 de kilometri. Bujiile au fost schimbate la fiecare 20.000 de km, iar filtrele și uleiul la 10.000 km. Amortizoarele sunt încă cele originale, plăcuțele de frână față se consumă cam pe la 40-50.000 km, iar cele spate la 60.000 km. Uleiul în cutia de viteze - împrospătat la 90.000 de km (transmisie manuală, în cutia de viteze automată la 60.000 de km, iar în diferențialul spate - la 80.000 km.

Pe scurt, s-ar poziționa ca o mașină bună, pentru popor. Ceva ce simboliza de demult VW pentru toată lumea, doar că e produsă în China. Fără prea mare răsfăț, tehnologii de ultimă oră și inovații spațiale. Singurul lucru care îi ține departe pe automobiliști este totuși marca.

Iar asta îmi trezește o curiozitate: v-ați procura o mașină nouă, fabricată complet în China, or să zicem importată din Belarus, ori totuși preferați un premium s/h la aceeași bani?