UE pregătește contraofensiva. Europa trebuie să-și apere industria auto de avalanșa chineză
De Inna | 10 Noiembrie, 2025
Într-un interviu acordat presei italiene, fostul ministru de externe al Franței a declarat că industria auto europeană are nevoie urgentă de măsuri de protecție și de o strategie clară, comparabilă cu cea a marilor puteri economice mondiale.
"Trebuie să fim mai puțin naivi și să ne întoarcem la standardele tuturor marilor economii mondiale. Suntem singurul continent care nu are o gândire strategică în materie de politică industrială", a Séjourné pentru presa italiană.
Oficialul a atras atenția că, în lipsa unor acțiuni concrete, producția auto europeană ar putea scădea dramatic: de la 13 milioane de unități pe an la doar 9 milioane, în următorul deceniu.
Comisarul consideră că reducerea birocrației, deschiderea către piețe emergente și revizuirea calendarului privind tranziția ecologică sunt esențiale pentru a menține industria europeană pe linia de plutire.
Totodată, Séjourné a criticat practica unor constructori chinezi care asamblează automobile în Europa folosind componente și muncitori aduși din China.
"În prezent, există producători care asamblează mașini chinezești în Europa cu componente chinezești și personal chinez: acest lucru se întâmplă în Spania și în Ungaria. Este inacceptabil", a concluzionat el.
Pentru a reduce dependența Uniunii Europene de materiile rare importate din China, oficialul propune diversificarea surselor de aprovizionare, prin colaborări cu țări precum Brazilia, Canada sau state africane.
Séjourné a conchis că doar o strategie industrială coerentă și flexibilă poate împiedica Europa să devină o simplă piață de desfacere pentru giganții auto asiatici.