Mazda celebrează 50 de ani de la lansarea primului motor rotativ în producţia de serie

De Redactor AE   |  31 Mai, 2017

Distribuie :

În urmă cu 50 de ani, Mazda anunţa modelul Cosmo 110S, primul automobil dotat cu un motor rotativ, din istoria constructorului japonez. Motor care a dat naşterea unui adevărat cult.

Inventatorul acestui motor, este un neamţ şi nu un inginer de origine niponă şi îl cunoaşte lumea sub numele de Felix Wankel, de unde şi motorul s-a ales cu numele Wankel. Primul prototip funcţional a fost adus în văzul lumii în anii 1957 şi s-a făcut rapid remarcat datorită designului compact, masei totale reduse, dar şi a performanţelor sale obţinute dintr-un volum mic la turaţii mari.

Însă pe lângă plusuri, acest motor avea şi câteva probleme din născare, printre care sistemul de ungere şi consumul de combustibil. Aceste defecte au fost parţial înlăturate pe primul motor instalat sub capota unei Mazda Cosmo 110S, în anii 1967.

Unitatea Wankel a rămas în gama de motoare a japonezilor încă multă vreme, fiind disponibilă în special pe gama de modele RX, iar ultimul vehicul echipat cu asemenea motor a fost RX-8-ul. Producţia a încetat în 2002, prin exclusivitatea ta, a avut totuşi un dezavantaj simţitor în faţa motoarelor convenţionale.

 

Mazda însă nu a renunţat la acest tip de motor şi vreme de ani buni şi-a încurajat inginerii să găsească noi căi de îmbunătăţire şi optimizare a motorului lui Wankel. Mai mult decât atât niponii au dat noi speranţe fanilor şi pasionaţilor, anunţând că "povestea nu s-a încheiat", astfel că o revenire în forţă este foarte şi foarte posibilă.